וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יגאל עמיר מערער לעליון נגד החזקתו בבידוד

גלעד גרוסמן

12.4.2010 / 18:22

רוצח ראש הממשלה לשעבר יצחק רבין הגיש בקשה לרשות ערעור על החלטת בית המשפט המחוזי להמשיך ולהחזיקו בכלא בתנאי הפרדה. פרקליטו טוען כי אין לכך הצדקה ושבשב"ס "זוכרים לעמיר חסד נעורים"

יגאל עמיר, שרצח את ראש הממשלה לשעבר יצחק רבין, ביקש היום (שני) מבית המשפט העליון לאפשר לו לערער על החלטת בית המשפט המחוזי בנצרת שהורה על המשך החזקתו בהפרדה בכלא. לטענת פרקליטו, עו"ד אבי מוסקוביץ מהסנגוריה הציבורית, אין הצדקה להמשיך ולהחזיק את עמיר בהפרדה. לדבריו, טענת השב"ס לפיה עמיר עדיין מסוכן אינה נשענת על חומר עדכני. "הם שומרים לו חסד נעורים", אמר עורך הדין.

עמיר נידון בשנת 1995 למאסר עולם בגין רצח רבין ועוד שש שנים על פציעת המאבטח, ומאז הוא מוחזק בהפרדה משאר האסירים. על פי החוק הישראלי, מדי חצי שנה על הרשויות להאריך את תקופת החזקתו בבידוד של אסיר, כל שכן של יגאל עמיר שהוחלט כי עונשו לא יוקצב והוא לא יקבל חנינה.

בתחילת החודש שעבר קבע בית המשפט כי עמיר יישאר בהפרדה בכלא במשך שישה חודשים נוספים. נשיא ביהמ"ש המחוזי בנצרת, השופט דוד חשין, נימק את החלטתו בכך שהפרדתו דרושה כדי למנוע פגיעה בביטחון המדינה. יחד עם זאת, ציין הנשיא כי אם תימשך המגמה, במסגרתה יפחית עמיר בעקיפת ההגבלות שהוטלו עליו, "ייטיבו שב"כ ושב"ס לעשות אם יבחנו שוב את אפשרות החזקתו בתנאי הפרדה זוגית".

חשין אמר כי המגבלה העיקרית והקשה ביותר שהוטלה על עמיר היא החזקתו בנפרד מיתר האסירים, הפוגעת בזכות יסוד של האסיר. הוא הוסיף כי במסגרת חלקו החסוי של הדיון שנערך בפניו, סקרו נציגי השב"כ מידע רב שנאסף במהלך השנים אודות האסיר.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully