וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדחה ערעורו של פלסטיני שסייע לחמאס

גלעד גרוסמן

12.4.2010 / 14:06

פלסטיני שנידון ל-4.5 שנות מאסר לאחר שביקש להצטרף לארגון חמאס, ערער על חומרת עונשו, אולם ביהמ"ש דחה את בקשתו. "המבקש להצטרף לחמאס, מבקש להצטרף לאויב המושבע"

"מדינת ישראל חבה נאמנות לעצמה, לאזרחיה ולחייליה, בין השאר במובן של הגנה מפני אויביה. המבקש להצטרף לחמאס מבקש להצטרף לאויב המושבע, הפעיל והמר המעביר ידיעות על תנועת חיילי צה"ל, גם אם לא נמסר לנו מהן הידיעות ובאיזו רמת חשיבות, עלול לתת יד לפגיעה בהם, ועל בית המשפט ליתן ידו לענישה" – כך כתבו שופטי בית המשפט העליון, שדחו היום (שני) את ערעורו של פלסטיני שנידון ל-4.5 שנות מאסר לאחר שביקש להצטרף לחמאס והעביר לפעילי הארגון מידע על כוחות צה"ל.

המערער הודה במסגרת הסדר טיעון כי ב-2007 פנה אליו פעיל חמאס והציע לו להצטרף ל"תנפיד'יה" – הכוח הביצועי של הארגון. המערער הסכים, והפעיל הגיש בשמו בקשת גיוס, אך עד למעצרו לא ניתן מענה לפניה. כמו כן, הוא העביר כמה פעמים מידע על תנועות של כוחות צה"ל באזור מגוריו לשני פעילי חמאס שיצרו עמו קשר טלפוני וביקשו שימסור להם ידיעות על תנועת כוחות צה"ל וכן ידיעות העלולות לפגוע בבטחון המדינה. המערער נענה והעביר להם מספר פעמים מידע על תנועת כוחות צה"ל באזור מגוריו.

בערעור טען הפלסטיני שמדובר בעונש חמור מכיוון שהמידע שהעביר לא היה סודי, אלא עסק בתנועות גלויות של כוחות. עוד טען, כי התקשה לסרב לקרובי משפחתו פעילי החמאס. הוא הוסיף שהוא לא פעל למטרת פיגוע ולא רצה לגרום הרס למדינת ישראל, ובקשתו להתגייס לכוח החמאס היתה פורמלית בלבד.

"העונש במקרה דנא מטרתו לא רק גמול, אלא גם הרתעת הרבים, כדי שיצא הקול שדין המסתבך בכגון דא הוא מאסר לא קצר, ואין המאסר שהוטל כאן בחינת חריג. אנו מקווים כי המערער למד את לקחו, ומשישתחרר בבוא העת לא ישוב לסורו", כתב השופט אליקים רובינשטיין בפסק הדין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully