וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסדר הסיוע ליוון מקפיץ את שער האירו

עומר רבין

12.4.2010 / 10:09

הסיכום בין שרי האוצר של מדינות אירופה בנושא הסיוע למדינה שנקלעה למשבר קשה שולח את האירו לעלייה חדה של 1.5% אל מעל לרף 5 השקלים. היקף הסיוע ליוון: 61 מיליארד דולר

בתזמון מושלם ממש עם חזרת הנופשים מאירופה לישראל בתום חופשת הפסח, שב היום (שני) האירו לטפס מרמות השפל הקשות שאפיינו אותו בשבועות האחרונים. המטבע האירופי מתחזק הבוקר עם פתיחת המסחר במטבע חוץ בכאחוז וחצי והוא נסחר בין הבנקים סביב שער של 5.02 שקלים.

התחזקותו של המטבע נרשמת על רקע הסיכום אליו הגיעו אמש שרי האוצר של האיחוד האירופי בסוגיית חילוץ כלכלת יוון מהמשבר העמוק אליו נקלעה. בתום הדיון שקיימו ראשי הצמרת הכלכלית של גוש האירו, הוחלט כי המדינות ילוו ליוון 61 מיליארד דולר בריבית נמוכה יחסית של 5 אחוזים בלבד.

כ-40 מיליארד דולר יספקו מדינות אירופה מתקציביהן ואילו את היתרה תשלים קרן המטבע הבינלאומית שתצטרף גם היא למאמצי החילוץ.

על פי התנאים שנקבעו אמש, ייקבע חלקה של כל מדינה בגוש האירו במאמצי החילוץ על פי גודל כלכלתה ויכולתה הכלכלית – כאשר את הבכורה ייטלו גרמניה וצרפת. אישור ההסדר גרר אתמול עליות שערים מרשימות בבורסות אירופה שהגיעו לשיא של יותר משנה וחצי בשל גל האופטימיות שסחף את המשקיעים נוכח ההסכמות. המגמה החיובית מסייעת היום גם להמשך עליות השערים בבורסה בתל אביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully