וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חברות מאירופה מעבירות גרעין לארגוני טרור"

רועי כ"ץ, וושינגטון

12.4.2010 / 8:05

גורם בכיר במערכת הביטחון בישראל מתלונן על כך שוועידת הגרעין בוושינגטון תעסוק בזליגת חומרי גרעין ממדינות לארגוני טרור אך תימנע מהשאלה האם תאגידים בינלאומיים מוכרים ידע וציוד לארגוני טרור

על רקע ועידת הגרעין שתפתח היום (שני) בוושינגטון, אמר בכיר במערכת הביטחון לוואלה! חדשות כי באי הוועידה לא יעסקו בדרכים בהן מגיעים האמצעים לייצור נשק גרעיני למדינות טרור בעולם.

לדברי הבכיר, "הוועידה אינה עוסקת כלל כיצד מגיעים אמצעי גרעין וחומרים גרעיניים דוגמת אורניום או פלוטוניום לידי מדינות טרור. למרבה הצער נמשך המסחר בין חברות אירופאיות רבות לבין אירן ומדינות קיצוניות אחרות". עוד הוסיף הבכיר וסיפר כי "החומרים הגרעיניים מגיעים ומוברחים גם על ידי חברות פרטיות, חלקן תאגידים בין לאומיים שמוצאים דרך כיצד להעביר את הידע, הציוד והחומרים לידי כל המרבה במחיר וללא קושי של ממש".

לקראת ועידת הגרעין, שתפתח היום בוושינגטון, אמר נשיא ארה"ב ברק אובמה לאחר פגישה שערך עם נשיא דרום אפריקה ג'ייקוב זומה, כי נשק גרעיני בידי ארגוני טרור מהווה את הסכנה הביטחונית המרכזית העומדת מול ארה"ב. "המחשבה במרכז הוועידה היא שהסכנה המרכזית לביטחון ארה"ב בטווח הקצר, הבינוני והארוך היא האפשרות שארגון טרור ישיג נשק גרעיני", אמר אובמה.

העולם מחוייב למניעת הפצת הגרעין

את שבוע השיחות בוועידת הגרעין יפתח אובמה בפגישת עבודה אישית עם עבדאללה מלך ירדן. מאוחר יותר יפגש אובמה עם ראש ממשלת אינדונזיה ולאחר מכן עם נשיא ארמניה, זאת בטרם יתפנה לאחד המפגשים המסקרנים בוועידה עם נשיא סין הו ז'ינטאו. בבית הלבן הדגישו כי הם מעריכים את הגעתו של הנשיא הסיני לוועידה ומחשיבים מאוד את "התגייסות סין למאבק לצמצום הנשק הגרעיני בעולם".

אמש בירך אובמה על "תחושת ההכרח" והמחויבות הרבה בקרב כ-50 מנהיגים מרחבי העולם המשתתפים בפסגת הגרעין בוושינגטון. הוועידה תתקיים במשך היומיים הקרובים במטרה למצוא דרכים חדשות למנוע את הפצת הנשק הגרעיני, זאת לאחר שארה"ב ורוסיה חתמו על אמנה היסטורית שתצמצם את מאגר הנשק הגרעיני בשתי המדינות בכ-30%.

עדכון ראשון: 03:05

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully