וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רה"מ: העולם משלים עם הצהרות ההשמדה מאירן

פנחס וולף, מערכת וואלה! חדשות

12.4.2010 / 0:02

ראש הממשלה בנימין נתניהו הביע במהלך הטקס הפותח את אירועי יום הזיכרון לשואה ולגבורה מורת רוח מ"המחאה הרפה" כהגדרתו של העולם החופשי מול ההצהרות של מנהיגי אירן. "מול ההצהרות למחוק את מדינת היהודים, אנו נתקלים במחאה הולכת ונמוגה"

תאגיד כאן

(הערוץ הראשון)

"ישראל היא מעין נובע של התחדשות, בעולם השם את פעמיו אל העתיד ובכל זאת, אנחנו צריכים לשאול היום האם נלמדו לקחי השואה? אני מאמין שיש שלושה לקחים: בצר כוחך, חנך לטוב והילחם ברע", כך אמר אמש (ראשון) ראש הממשלה בנימין נתניהו בטקס הממלכתי לפתיחת יום הזיכרון לשואה ולגבורה שנערך ב"ידם ושם" בירושלים. נתניהו ציין כי "הלקח הראשון 'בצר כוחך' נוגע בראש ובראשונה לנו, לעם ישראל, שהיה נטוש וחסר כוחות אל מול נחשולי השנאה הרצחנית שקמה עלינו פעם אחר פעם".

עוד אמר נתניהו כי "בכל דור ודור עומדים עלינו לכלותינו ובדור הזה עומדים על עצמאותנו, כדי למנוע מהצורר התורן לבצע בנו את זממו. ביצור כוחנו הוא התנאי הראשון לקיומנו וההכרחי להרחבת מעגל השלום עם אלה משכנינו שישלימו עם קיומנו. הלקח השני 'חנך לטוב', פירושו לקבל או יותר נכון לחנך לקבלת אחרת, זוהי הכרה שעומדת בבסיס ההשקפה היהודית, שכל אדם נברא בצלם אלוהים, שלכל אדם יש זכויות לחופש".

נתניהו הוסיף כי "יש גם צד משלים והוא הלקח השלישי של השואה, 'הילחם ברע'. אין די בעשיית הטוב והסובלנות. מדינה חופשית חייבת לשאול את עצמה מה היא עושה מול כוחות הרשע הדורסניים ששואפים להרחיבה ולרמוס עד דק את האדם וזכויותיו. אין סובלנות בלי גבול וצריך לשרטט את הגבול. זאת השאלה שכל המדינות החופשיות צריכות לשאול את עצמן. מדינות שלא התייצבו בזמן מול החיה הנאצית כשעוד ניתן היה לבלום אותה".

על אירן אמר נתניהו כי "אנחנו עדים מול אש השנאה החדשה ובראשם אירן וגרורותיה. מנהיגיה של אירן אצים רצים לפתח נשק גרעיני ומצהירים בגלוי על רצונם להשמיד את ישראל, מול ההצהרות החוזרות ונשנות למחוק את מדינת היהודים מעל פני האדמה, אנו נתקלים במחאה רפה, במקרה הטוב, שגם היא הולכת ונמוגה. לא נשמע גינוי חריף. עולם כמנהגו נוהג. יש אלה המכוונים את אש הביקורת נגדנו, נגד ישראל. היום 65 שנה אחרי השואה, עלינו לומר ביושר, מה שמקומם הוא היעדר ההתקוממות. העולם מקבל בהשלמה הדרגתית את הצהרות ההשמדה של אירן כלפי ישראל ועדיין איננו רואים את הנחישות הבינלאומית הדרושה לעצירת התחמשותה. אם למדנו משהו מהשואה, שאסור לשתוק ולהירתע בפני הרשע".

מחר: מצעד החיים

היום ייערך במחנה ההשמדה אושוויץ-בירנקאו שבפולין "מצעד החיים". במצעד ישתתפו יותר מ-10,000 צעירים מישראל ומהעולם. שר המדע והטכנולוגיה ויו"ר הבית היהודי, דניאל הרשקוביץ, ייצג את ממשלת ישראל באירוע.

הטניסאית שחר פאר הוזמנה להוביל את מצעד החיים בפולין כאורחת הכבוד של יושב ראש הסוכנות היהודית, נתן שרנסקי. אל המצעד תצטרף גם סבתה של פאר, יולינה אקשטיין, ניצולת שואה שהוחזקה מעל לחצי שנה במחנה הריכוז אושוויץ. כמו כן, לאירוע תצטרף גם אמה של פאר.


עדכון ראשון: 20:30

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully