וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האתאיסט המפורסם מתכנן צו מעצר לאפיפיור

טליה שחר

11.4.2010 / 21:04

ההאשמות נגד האפיפיור בנדיקטוס ה-16 בנוגע לחלקו בטיוח פרשות התעללות מינית בכנסייה הקתולית, עלולות להוביל למעצרו במהלך ביקורו בבריטניה. את הצעד מוביל האתאיסט המפורסם בעולם

ציפי לבני היא לא האישיות היחידה שגורמים בבריטניה מבקשים לעצור. ריצ'רד דוקינס, הנחשב לאתאיסט המפורסם ביותר בעולם, מתכנן לבקש להוציא צו מעצר נגד האפיפיור בנדיקטוס ה-16, בעת שזה יבקר בבריטניה בחודש ספטמבר הקרוב. דוקינס והסופר כריסטופר היצ'ינס בודקים כעת עם מומחים משפטיים, כיצד הם יכולים לנקוט בצעדים נגד הכס הקדוש, בשל הטענות כי בנדיקטוס טייח מעשי התעללות מינית בכנסייה הקתולית. המעשים מוגדרים על ידי השניים כ"פשעים נגד האנושות".

בשבוע שעבר נחשף כי בשנת 1985, בעת שעמד בראש הגוף שדן במקרי התעללות מינית, פרסם בנדיקטוס מכתב בוא הוא טוען כי "טובת הכנסייה" צריכה להישקל מול פיטוריו של כומר אמריקאי שביצע מעשים מגונים נגד שני בנים.

דוקינס והיצ'ינס מקווים להשתמש באותו סעיף לפיו נעצר הדיקטטור הצ'יליאני המנוח אוגוסטו פינושה במהלך ביקורו בבריטניה ב-1998. בעוד שביקורו של בנדיקטוס מוגדר כביקור ממלכתי, השניים טוענים כי לאפיפיור אין חסינות דיפלומטית מכיוון שהוא לא עומד בראש מדינה המוכרת על ידי האו"ם. בשנה שעברה ביטלה ציפי לבני ביקור בבריטניה לאחר שפעילים פלסטינים הוציאו נגדה צו מעצר בגין חשד לביצוע פשעי מלחמה במהלך מבצע "עופרת יצוקה".

דוקינס אמר כי "זהו אדם שהאינסטינקט הראשון שלו כשכמרים נתפסים עם המכנסיים למטה לכסות את השערורייה ודן את הקורבנות הצעירים לשתיקה". כריסטופר היצ'ינס, מחבר הספר "אלוהים הוא לא נפלא", אמר כי "זהו אדם שלא נמצא מעל או מחוץ לחוק. ההסתרה הממסדית של אונס ילדים היא פשע לפי החוק ואינה דורשת טקסי חרטה פרטיים או תשלומים של הכנסייה, אלא צדק ועונש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully