וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר הכנסת: גם היום רוצים להשמיד יהודים

פנחס וולף

11.4.2010 / 16:30

יו"ר הכנסת ריבלין נפגש עם משלחת של נכדי חסידי אומות עולם מצרפת וביקש מהם להביט בנעשה בטהרן. "אחמדינג'ד מבקש להשמיד יהודים. הסבים שלכם לא היו מאפשרים לו להשמיע הצהרות כאלו"

"יש היום מי שמבקש להשמיד שישה מיליון יהודים, הסבים שלכם לא היו מאפשרים לו להרים ראש", כך אמר היום (ראשון) יו"ר הכנסת ראובן (רובי) ריבלין במפגש במשכן הכנסת עם משלחת של נכדים לחסידי אומות העולם מצרפת.

ריבלין השווה בין התנהגות הנאצים בתקופה שקדמה לשואה לבין התנהגותה של אירן. "העולם החופשי נרדם בשעתו, הוא העדיף להגיע לאולימפיאדה בברלין ב-1936 ונתן למפלצת הנאצית לגדול", אמר. "היום, אחמדינג'ד מבקש להשמיד ששה מיליון יהודים. הסבים והסבתות שלכם, אילו היו חיים היום, לא היו מאפשרים לו להשמיע הצהרות כאלו. הם היו מגדלור אנושי-מוסרי, שיכול היה לעמוד מול מגמות מסוכנות כאלו", אמר.

ריבלין הוסיף כי "ישראל תדע להגן על עצמה, אבל הפונדמנטליזם שטהרן מפיצה הוא סכנה לעולם כולו. המגדלור הזה חייב להאיר כיום לכל מי שחושב שהסכנה תחלוף מאליה. כדי לוודא שדבר כזה לא יחזור, אנחנו חייבים לעמוד על המשמר נוכח כל סכנה וכל אמירה".

ריבלין שיבח את פעולתם של חסידי אומות העולם: "הסבים והסבתות שלכם הצילו יהודים תוך סיכון חיים ממשי, תוך הפגנת אלטרואיזם שאין שני לו. מדינת ישראל לא קמה כפיצוי על השואה, היא ביתו ההיסטורי של העם היהודי. בישראל חיים היום שישה מיליון יהודים, כמספר שהושמד בשואה. זה מספר מחריד ומרשים כאחד. מאז הקמתה אנחנו מצווים לזכור ולא לשכוח: לא את מה שעוללה לנו חיית האדם הנאצית, ולא, להבדיל, את אותם גיבורים לא יהודים שסייעו לעם היהודי. לביקור כאן תרומה גדולה לשימור הזכרון הזה בקרב הדור הצעיר בצרפת ומחוצה לה".

בין חברי המשלחת נמנים גם איש הטלוויזיה הצרפתי ז'אן פייר פוקו, בנו של חסיד אומות העולם מרסל פוקו, ושל אשתו היהודייה ניצולת השואה פאולה לוסקה. שמו של מרסל פוקו, שהוכר כחסיד אומות העולם לפני חצי שנה, יוצב מחר בקיר השמות ביד ושם, שם תבקר גם המשלחת. עד היום הוענק התואר "חסיד אומות העולם" לכ – 3,000 אזרחים צרפתים. כ – 77,000 מיהודי צרפת נרצחו בשואה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully