וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו תוקף: לסיים הסחבת בהתפלת המים

פנחס וולף

11.4.2010 / 15:35

ראש הממשלה בנימין נתניהו הנחה את חברת מקורות ומספר משרדי ממשלה להציג תוך 30 יום פתרון להקמת מתקן התפלת מים באשדוד. מקורות: "מברכים על ההחלטה"

בסקירה שהציג היום (ראשון) שר התשתיות עוזי לנדאו בפני הממשלה אמר השר כי מכרז להתפלת 100 מליון קוב מים שחברת "מקורות" פרסמה תקוע כבר מספר שנים.

בתגובה לדברים, דרש ראש הממשלה בנימין נתניהו שבתוך 30 יום חברת מקורות ומשרדי התשתיות והאוצר ינהלו דיונים מקצועיים ויביאו הצעת החלטה שעומדת בשני קריטריונים: הראשון הוא שהמחיר לצרכן יהיה מחיר שוק. הקריטריון השני הוא לסיים עם הביורוקרטיה ולהוציא את המכרז לדרך.

"לא יעלה על הדעת שמתקן ההתפלה שאמורה לקדם חברת 'מקורות' תקוע שנים בגלל בירוקרטיה, ולא ייתכן שהמחיר שהציבור ישלם על המים בסופו של דבר יהיה מופרז", אמר ראש הממשלה. הוא הדגיש את הצורך בעקיפת הביורוקרטיה, ואמר: "הוכחתי פעמים רבות בעבר, כראש ממשלה וכשר אוצר, שאפשר לקצר את הביורוקרטיה ואפשר להוזיל את המחיר לצרכן על ידי תחרות הוגנת ובריאה. צריך לפעול בנחישות להשגת מטרה זו גם הפעם".

עוד הוסיף ראש הממשלה: "ההחלטות סביב מתקן ההתפלה הזה נראות לי לא נכונות וברור שהן תקועות שנים ולא משקפות את האינטרס בציבורי. הדרך הישירה היא המהירה ביותר. הצלת משק המים היא עניין קריטי בחשיבותו ולכן נקדם את העניין במלוא הרצינות, כדי שהציבור ייהנה ממים מותפלים בהקדם האפשרי ובמחיר טוב."

לנדאו: "בתוך ארבע שנים יפתר משבר המים"

מהסקירה שהציג השר לנדאו עולה כי בתוך כארבע שנים המשבר במשק המים צפוי להיפתר, לאחר שיסתיים פרויקט ההתפלה שבמסגרתו יותפלו 630 מליון קוב מים בשנה. 530 מליון קוב מתוכם אמורים להיות מותפלים באמצעות מכרזים.

לדברי לנדאו, פרוייקט התפלת 100 מליון קוב מים באשדוד תקוע בגלל ביורוקרטיה ועלויות בלתי סבירות: הצרכנים יצטרכו לשלם2.86 שקלים למטר מעוקב מים. זאת, לעומת 2.36 שקלים שהוא המחיר שקבעה ועדת המכרזים עבור מטר מעוקב בהתאם למחיר שהתקבל במרכז ההתפלה בנחל שורק, שיספק 150 מליון קוב מים בשנה.

השר לנדאו בירך על החלטת נתניהו ואמר כי חשוב שראש הממשלה מתערב וחשוב שהפתרון ישרת את האינטרס הציבורי מצד אחד, ושחברת מקורות לא תיפגע מצד שני.

חברת מקורות הגיבה להחלטת ראש הממשלה ומסרה: "אנו מברכים על התערבות ראש הממשלה בנושא מתקן ההתפלה באשדוד. חברת מקורות מצפה ליישום של המלצות ועדת החקירה, כך שתוכל להתחיל בהקמה מיידית של מתקן ההתפלה באשדוד במחיר שוק תחרותי ביחס למתקני התפלה הפועלים כיום. המתקן יהיה מוכן לפעולה במהירות שיא של שנתיים ויימנע משבר מים נוסף ב-2012".

עדכון ראשון: 14:48

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully