וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי רבע מאה: בחירות דמוקרטיות בסודן

טליה שחר

11.4.2010 / 12:47

לראשונה זה 25 שנה, מצביעים היום אזרחי סודן בבחירות רב-מפלגתיות. הנשיא המכהן עומר אל-באשרי צפוי להיבחר, לאחר שמנהיגי האופוזיציה פרשו מהמירוץ בצל טענות על זיופים

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק)

אזרחי סודן החלו היום (ראשון) להצביע בבחירות הרב-מפלגתיות הראשונות שנערכות במדינה זה 24 שנים. הבחירות, שמתקיימות כחלק מהסכם השלום שהביא לסיום הלחימה בין הצפון לדרום, נתפסות כמבחן לאחדות השבירה במדינה. הן יימשכו שלושה ימים.

נשיא סודן עומר חסן אל-באשיר, שתלוי ועומד נגדו צו מעצר של בית הדין הבינלאומי בשל פשעי מלחמה בדרפור, צפוי לזכות בכהונה חדשה, לאחר שמנהיגי אופוזיציה בכירים פרשו מהמירוץ, ואף קראו לתומכיהם לא להצביע. באשיר שולט במדינה מאז שעלה לשלטון בהפיכה צבאית ב-1989. מתנגדיו מאשימים אותו בהונאה וטוענים כי אין תנאים חופשיים והוגנים לקיום הבחירות, במיוחד בדרפור.

משטרת סודן מסרה כי היא תפרוס 100,000 שוטרים ברחבי צפון סודן כדי לשמור על הסדר בקלפיות. עם זאת, ברבות מהקלפיות שרר הבוקר אי-סדר. נשיא דרום סודן סאלבה קיר נאלץ לחכות 20 דקות עד שתחנת הקלפי שלו תפתח, ובמהלך ההצבעה התבלבל לאחר שהכניס את המעטפה לתיבה הלא נכונה.

16 מיליון סודנים בוחרים היום נשיא, פרלמנט ומועצות מקומיות, ובדרום מתייחסים לבחירות כהקדמה למשאל העם שייערך בינואר הבא על עצמאות האזור.

"אנו יודעים שאין בחירות מושלמות, והמערכת הזאת לא תהיה יוצא מהכלל", אמר עבדאללה אחמד עבדאללה, בכיר בוועדת הבחירות בסודן. "הבחירות הללו לא יהפכו את סודן באופן פתאומי לחברה דמוקרטית. זה ייקח זמן וניסיון".

לדברי נשיא ארצות הברית לשעבר ג'ימי קרטר, המשמש כמשקיף על אופן קיום הבחירות, "אני מקווה שהן יתאימו לסטנדרטים בינלאומיים, ויהיו בטוחות, וחופשיות והוגנות, ושההחלטות של הבוחרים האינדיבידואלים יבואו לידי ביטוי בצורה חופשית ללא הפחדות".

  • עוד באותו נושא:
  • סודאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully