וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבוע חדש – מגמה חדשה: הבורסה עלתה ב-1.3%

עומר רבין

11.4.2010 / 16:34

אחרי מספר ימים של פחד גבהים בכל רחבי העולם, חזרה היום הבורסה בת"א למגמה חיובית על רקע עליות השערים בעולם. המעו"ף שוב מרוחק רק 10 נקודות משיא של כל הזמנים

המשקיעים בת"א נושמים הבוקר לרווחה עם חזרתם של המסכים באחד העם להיצבע בירוק. בהתאם לתחזיות האנליסטים, נפתח היום המסחר בתל אביב בעליות שערים על רקע יומיים רצופים של מגמה חיובית שנרשמו בסוף השבוע בוול סטריט וכן עליות שערים חדות של יותר מאחוז במדדים המובילים שנרשמו ביום שישי באירופה – זאת בעקבות הדיווחים על תכנית חילוץ חדשה ועדכנית לסיוע לכלכלה היוונית שנקלעה למשבר עמוק.

בהשפעת האווירה החיובית הוסיף היום מדד המעו"ף לערכו 1.3% ונחתם ברמה של 1,228 נקודות - מרחק 10 נקודות בלבד מרמת השיא של כל הזמנים שרשם המדד בשבוע שעבר. מדד ת"א 100 עלה אף בשיעור מרשים יותר של 1.44% ונחתם ברמה של 1,150 נקודות. מדד תל טק, שרשם ירידות חדות בשבוע שעבר, מתקן היום 2% למעלה במסגרת המסחר.

בין היתר בלטו בעלית השערים מניית כי"ל שהוסיפה 1.9%, מניית בזק שעלתה ב-1.7% והחברה לישראל שזינקה ביותר משלושה אחוזים. עליה דומה רשמה גם מניית קבוצת דלק על רקע התחזיות המעודדות במיוחד באשר לפוטנציאל קידוחי הגז הטבעי בישראל בעקבות פרסום דו"ח רשמי בארה"ב בנושא אשר חושף נתונים אופטימיים באשר לפוטנציאל הנפט במזרח הים התיכון בכלל ובאזור ישראל בפרט. המגמה החיובית אפיינה את כל המניות במגזר שזינקו היום.

בבנקים המרכזיים העריכו בסוף השבוע כי התקופה הקרובה תתאפיין בעליות שערים קלות אך לא פסלו אפשרות של גל מימושים קרוב. מגמת המסחר שמאפיינת את תל אביב ממשיכה להיות חיובית מתונה ואנו סבורים כי תימשך כך גם בעתיד", כתבו בסקירת סוף השבוע כלכלני בנק לאומי שהתפייטו והוסיפו: "ריקוד הטנגו, המאפיין את הבורסה המקומית בחודשים האחרונים, קרי תנודות קלות בשני הכיוונים, יימשך גם במבט לעתיד, כשהמגמה הכללית הינה של עליות מתונות, תוך תנודות בטווח צר למדי סביב קו המגמה".

גם בבנק הפועלים מציגים ניתוח דומה וטוענים: "הסנטימנט החיובי בשוק המקומי יימשך גם במהלך החודשים הקרובים, זאת לנוכח השיפור בתמונה המאקרו-כלכלית והתשואות הנמוכות הצפויות באפיקים הסולידיים אשר תומכות בו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully