וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח: שיא באנטישמיות בעקבות המבצע בעזה

מערכת וואלה! חדשות

11.4.2010 / 11:43

לפי נתוני המכון לחקר האנטישמיות והגזענות באוניברסיטת ת"א, שפורסמו לרגל יום השואה, בשנת 2009 חלה עלייה של 100% במספר האירועים האנטישמיים ברחבי העולם. מספר האירועים הגבוה ביותר נרשם במהלך מבצע "עופרת יצוקה"

תאגיד כאן

(באדיבות הערוץ הראשון)

בשנת 2009 התרחשו בעולם 1,129 אירועים אלימים על רקע אנטישמי, המהווים עלייה של למעלה מ-100% בהשוואה לשנת 2008, בה נרשמו 559 אירועים. כך עולה מנתונים שפרסם היום (ראשון) לרגל יום השואה המכון לחקר האנטישמיות והגזענות על שם סטפן רוט באוניברסיטת תל אביב, בשיתוף הקונגרס היהודי האירופי. לדברי המכון, העלייה במספר האירועים היא בין השאר בעקבות מבצע "עופרת יצוקה" ברצועת עזה.

"עוצמתו ואופיו של הגל שהחל בינואר 2009 העידו על התארגנות מוקדמת של פעילים קיצוניים מן השמאל ובייחוד מקרב המהגרים המוסלמים, שתוצאתה היתה מתקפה מכוונת ומתוכננת", אמרו במכון. "הם משתמשים בכל הכלים האנטישמיים הקיימים, כולל השוואה בין יהודים וישראלים לנאצים, שהפכה למעין מובן מאליו הנכנס בהדרגה גם לשיח המרכזי, וזאת כדי להביא להסכמה בינלאומית על דה-לגיטימציה של יהודים ושל ישראל כישות אחת. מנהיגים מוסלמים רדיקלים מפגינים יכולת גבוהה לרכז סביבם ציבור תומך, לגייס כספים ולהפיץ תעמולה, וזה בעזרת קבוצות של פעילי שמאל קיצוני, הפעילים במיוחד באוניברסיטאות – לעתים יחד עם תומכים יהודים וישראלים - ומבטאים אנטי-ציונות חריפה ספוגה בביטויים אנטישמיים מובהקים".

לפי נתוני המכון, העלייה הגדולה ביותר באירועים אלימים בשנת 2009 נרשמה בבריטניה: 374 לעומת 112 ב-2008. בצרפת נרשמו 195 אירועים אלימים בהשוואה ל-50 ב-2008, בקנדה נרשמו 138 לעומת 13 (הודות להגנה יוצאת דופן על מוסדות יהודיים ב-2008); ובארה"ב – 116 בהשוואה ל-98. ברוסיה ובאוקראינה, לעומת זאת, נרשמה ירידה ניכרת במספר האירועים, מ-40 ו-38 ל-28 ו-20, בהתאמה. מספר האירועים הגבוה ביותר נרשם בחודש ינואר, במהלכו היה מבצע "עופרת יצוקה" ברצועת עזה.

"מעבר למספרים, לדוגמאות ולניתוחים, ניתן לומר שהביטויים וההאשמות שנשמעו בשנת 2009 בזירה הבינלאומית לא היו כמותם בעבר", אמרו במכון. "הדמוניזציה המתמדת של המדינה היהודית ותומכיה מציגה אותם כסמל של כל רוע וכמקור מרכזי לצרותיו של העולם, מתרחקת מדיון פוליטי עניני ומובילה, במתכוון ושלא במתכוון, למחשבה שביטולה של מדינת ישראל כמדינה יהודית וכהישג יהודי יביא גאולה לעולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully