וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוף טוב מאד

עובד אלחליבי

11.4.2010 / 10:53

עד מתי הפרסומות יאכילו אותנו בשניצלים, או במוצרים שאין ביכולתינו לסרב להם? הגיע הזמן להפסיק לפרסם גופות בטלויזיה

כבר מזמן שאין פרסומות לסיגריות בטלוויזיה, בעיתונים או באינטרנט, אבל משום מה, עדיין יש המון פרסומות שמשכנעות אותנו לאכול שניצל טרי, או המבורגר, או נקניקיות, או השד יודע מה. אנחנו, אוהבי בעלי החיים, חייבים לעצור את הפרסומות שמעודדות רצח בעלי חיים, כמה שיותר מהר.





.

לא עוד שניצל רוקד על צלחת

הפילוסופיה של עולם הפרסום עובדת כך: "שוקו". מספיק שנאמרה המילה "שוקו", כדי שנחשוב על שוקו, נרצה שוקו ונקנה שוקו. וכשמראים לנו שניצל מרקד באיטיות ובחושניות, על צלחת לבנה ומבריקה, אנשים חושבים על שניצל, רוצים שניצל ובסופו של דבר גם קונים שניצל. איך בן אדם עובד? מראים לו סטייק עסיסי ויפה, והוא רוצה לנגוס בו. החברות המפרסמות מוצרי בשר, באופן טבעי רוצות להגדיל את ההכנסות שלהן, אבל על חשבון מי? אין כאן צדק. האומללות של בעלי החיים המפוטמים והנשחטים לא משתווה לכסף שהחברות העשירות מרוויחות. וכשיש עיוות של הצדק, זו האחריות של המחוקקים לעשות שינוי. אבל למה שמר פוליטיקאי יקרא להגן על גברת פרה, כשמר בעל ההון הוא חבר טוב שלו, או של אדון מקורב?

נבדק דרמטולוגית?

פרסומת לנוזל חדש לניקיון כלים (אשר לא ננקוב בשמו), שהוא גם מחטא את הכלים וגם בריא לידיים. איזה כיף. הפרסומת מסתיימת במילים: "נבדק דרמטולוגית". נראה טוב, גם בריא, גם נבדק דרמטולוגית. אבל מה זה לעזאזל דרמטולוגי?

נבדק דרמטולוגית, בשפה פשוטה, זה אומר שהמוצר נבדק על העור. "דרמוס" ביוונית פירושו "עור". על העור של מי בדקו בדיוק את נוזל הכלים החדיש הזה? אם בסיום הפרסומת הם היו אומרים נניח: "נבדק על עור של עכבר" או "מחקרים על עור של חתול, מראים שהנוזל בריא לשימוש לידיים של אדם", הייתי מבין מה זה הנוזל הזה. במקום זה, מראים לי בועות עפות בחלל, צלחות מנצנצות מרוב שהן מבריקות, ומדברים איתי ביוונית.

מדוע אסור לפרסם סיגריות? מכיוון שהן מזיקות לבריאות, גורמות למחלות קטלניות ומגדילות את כמות המאושפזים בבתי החולים שלנו. לכן הוחלט שמן הראוי הוא שלא לפרסם סיגריות. אם העם לא יודע מה טוב ומה רע, צריך לעזור לו להגיע להחלטה הנכונה והצודקת. בשביל זה יש מחוקקים שיקדמו ערכים של צדק, ויגנו על זכויות בסיסיות כמו הזכות לחיים. כמו שיש פרסומות של האגודה למלחמה בסרטן נגד סיגריות, כך צריכות להיות פרסומות של צער בעלי חיים ואגודות שונות נגד אכילת בשר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

צריך להתלונן בפני הרשות השנייה שהיא מאפשרת שידורן של פרסומות הרומסות את הזכויות הטבעיות שיש לבעלי החיים. המתנגדים יגידו לנו שזה לא יעזור, שכמו שעדין מעשנים למרות שאין פרסומות לסיגריות, כך ימשיכו ההמונים לנפנף במנגל בימי העצמאות, גם אם לא יפרסמו מוצרי בשר בכלל. אך אל תטעו, מעשנים היום בישראל ובעולם הרבה פחות מאשר לפני קמפיין המודעות, ובנוסף כל מעשן מודע היטב לנזקים שהוא גורם לעצמו ולסביבה שלו ומייחל ליום בו הוא יפסיק לעשן. הלוואי עלינו קרניבורים כאלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully