וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נמלט שיכור מהמשטרה ונשלח ל-30 חודשים בכלא

רמי שני

11.4.2010 / 10:35

תושב דרום הארץ נהג בשכרות ונמלט מניידת משטרה במהלך נהיגה פרועה. השופט גזר עליו עונש מאסר, שלל את רישיונו וכתב: "תופעת הנהיגה הפרועה בכבישים הפכה לצערנו למכת מדינה"

בית המשפט לתעבורה בבאר שבע גזר ביום שישי האחרון שנתיים וחצי מאסר בפועל ושלילת רישיון למשך שלוש שנים על באקר אבו קרינאת, 23, בגין נהיגה בשכרות וסיכון בנתיב תחבורה. בנוסף, נגזרו על אבו קרינאת, שהודה באישומים המיוחסים לו, שנתיים מאסר על תנאי למשך שלוש שנים.

סיפור המקרה החל כאשר בחודש יוני האחרון פרצה מכונית מסחרית בפתאומיות לכביש בדימונה, מול עיני שוטרים בניידת סיור. משראה נהג המסחרית את ניידת השיטור, הוא פתח בנסיעה במהירות גבוהה במיוחד. הוא עקף רכב פרטי על פס לבן והגביר את מהירות המכונית, כל זאת בניסיון לברוח מהשוטרים שרדפו אחריה. המרדף נמשך לאורך מספר צירי תנועה בדימונה, ולאחר מכן דהר הנהג לכיוון כביש 25, המוביל לבאר שבע. הוא דהר צפונה לתוך הכביש תוך התעלמות מהתנועה הכבדה שהורגשה בו בשעות הערב בהן התרחש המרדף.

השוטרים לא ויתרו: הם הפעילו אורות מהבהבים ודרשו מהנהג לעצור, באמצעות הרמקול המותקן בגג הניידת. המסחרית המשיכה בנסיעת הימלטות ועקפה ניידת משטרה נוספת, סמוך לישוב ערוער. השוטר שנהג בניידת, נאלץ לסטות בפתאומיות מנתיב נסיעתו כדי למנוע התנגשות. אחר כך, הצטרף אף הוא למרדף, שנמשך בתוך הישוב ערוער. בשלב מסוים, איבד נהג המכונית הנמלטת את השליטה עליה. היא החלה להסתחרר במקום עד שנעצרה.

"קורבנות נופלים מדי יום"

השוטרים הסתערו לעבר הרכב המסחרי, בעוד שלושת נוסעיו ניסו להימלט ממנו. השוטרים עצרו אותם והם הובאו לחקירה. מהר מאוד התברר, שכל השלושה, כולל הנהג, נמצאים תחת השפעה של משקאות משכרים. תובעי המשטרה ביקשו בכתב האישום להטיל על הנהג עונש חמור והרתעתי. "התנועה הפכה להיות מסוכנת בדרום, וסיכון חיי אדם הפכו להיות מכה רצינית", כתב התובע באישום.

סנגורו של הנהג, עורך הדין יונס אל גרנאוי, הצביע מנגד על שורה של נסיבות מקלות, בהן עברו התעבורתי של הנאשם ומצבו האישי הקשה בשל נטישת אביו בהיותו ילד. השופט מרדכי לוי, אימץ את דברי התובע, לפיהם נהיגה מסוכנת בכבישים הפכה להיות מכה של ממש.

כמו כן, רישיון הנהיגה שלו נשלל למשך שלוש שנים. "אמנם למרבה המזל לא נגרמו פגיעות בנפש כתוצאה ממעשי הנאשם, אולם תופעת הנהיגה הפרועה בכבישים, בין היתר באזור הדרום, הפכה לצערנו למכת מדינה ולמכת האזור" כתב השופט לוי, "היא גובה קרבנות כמעט מדי יום ביומו. על רקע זה הנחה בית המשפט העליון את בתי המשפט לתרום את תרומתם למלחמה בנגע האמור ולהחמיר בענישה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully