וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערב יום השואה: הממשלה תאשר הטבות לניצולים

11.4.2010 / 8:35

השרים צפויים לאשר היום הצעה להכללת ניצולי השואה הנזקקים בקרב הזכאים להנחה בתעריפי החשמל. בנוסף, יזכו הניצולים לסבסוד משמעותי ברכישת תרופות. נתניהו: "יש לממשלה מחויבות מוסרית לסייע להם"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

הממשלה צפויה לאשר היום (ראשון) הפחתה בתשלום החשמל לניצולי שואה נזקקים. זאת על פי הצעת ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר התשתיות עוזי לנדאו. לפי הנתונים שיוצגו לממשלה, בישראל חיים כיום כשמונים אלף ניצולי שואה ונכי המלחמה בנאצים, המקבלים קצבאות מהרשות לזכויות ניצולי השואה במשרד האוצר. מתוכם כ-7,180 מוגדרים כנצרכים או נזקקים.

חוק משק החשמל קובע, כי צרכן שזכאי להבטחת הכנסה מהמדינה ישלם תשלום מופחת בשיעור של עד 50% מהתעריף הביתי על 400 הקוט"ש הראשונים שצרך מדי חודש בשימוש ביתי. מנגנון זה אינו חל על קשישים נצרכים ונזקקים שמקבלים קצבה מתוקף היותם ניצולי שואה. ההצעה תכלול קבוצה זו בקרב האוכלוסייה המוגדרת "נזקקת" ,כך שחבריה יזכו להנחה בתשלום על החשמל.

לאחר אישור ההחלטה, יוטל על לנדאו, בהתייעצות עם שר הרווחה יצחק הרצוג, ובהסכמת שר האוצר יובל שטייניץ, לקבוע בתוך 45 יום את מנגנון ושיעור ההנחה המדויק שיינתן. זו ההחלטה השנייה שהממשלה מקבלת לקראת יום השואה. בשבוע שעבר הודיע שר הרווחה יצחק הרצוג כי משרדו הגיע להסדר עם משרדי האוצר והבריאות, שבמסגרתו ניצולי שואה, יוצאי מחנות וגטאות מהמעגל הראשון, שהוכרו על ידי ממשלת ישראל, יזכו לסבסוד משמעותי ברכישת התרופות להם הם נדרשים.

נתניהו אמר לקראת ישיבת הממשלה כי "מדובר בהחלטה חשובה ואנושית. יש לממשלה מחויבות מוסרית לסייע לניצולי השואה ולמנוע מצוקה בקרבם. גילם המבוגר מחייב אותנו לפעול במהירות ובנדיבות. החלטה זו היא רק אחת בסדרת החלטות בתחומים אלה שהממשלה כבר קיבלה, לדוגמה הגדלת קצבאות הזקנה לקשישים במיליארד שקלים על פני שלוש שנים, הכללת טכנולוגיות חדשות בסל הבריאות בהיקף של 350 מיליון שקלים, סיוע לארגונים חברתיים כדי למנוע את קריסתם, ועוד. החלטות אלה מעידות על הרגישות החברתית שמגלה ממשלת האחדות ועל כוונתנו להמשיך לפעול בכיוון זה".

השר לנדאו אמר כי "הפסוק 'אל תשליכני לעת זקנה', מקבל משנה תוקף, במיוחד כאשר הוא נוגע לניצולי השואה. גם היום, 65 שנה אחרי הגטאות, האקציות, צעדות המוות ומחנות ההשמדה, רבים מידיי בקרבם לא חיים בכבוד הראוי. חשוב לדאוג לרווחתם של אלה שעברו זוועות כה קשות, רק בגלל היותם יהודים. בדאגתנו להם, אנו מנציחים גם את אלו שכבר אינם בין החיים. הממשלה תמשיך לפעול בכדיי לסייע לניצולים שנותרו כעדות חייה לזוועות הנאצים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully