וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עסקת טיעון לנאשם בהונאת מס של מיליונים

גלעד גרוסמן

11.4.2010 / 6:20

יניב בן דוד שנאשם בעבירות מס בהיקף של עשרות מיליונים הגיע לעסקת טיעון במסגרתה הוא צפוי להישלח למאסר של עד שמונה שנים. שותפיו ישבו בכלא כשלוש שנים

רשות המסים גיבשה הסדר טיעון עם יניב בן דוד ושותפיו, שהואשמו לפני כשנתיים בעבירות מס בהיקף של עשרות מיליוני מיליון שקל. על פי הסדר הטיעון, שצפוי להיות מוגש השבוע לבית המשפט המחוזי בתל אביב, על בן דוד ייגזר עונש של בין שש לשמונה שנות מאסר, ועל שאר הנאשמים עונש של שלוש וחצי שנות מאסר.

בכתב האישום המתוקן שגובש על ידי עורכי הדין דנה אמיר, אורי שפיגל ואורן בר עוז מהמחלקה המשפטית לתיקים מיוחדים נגד בן דוד ושאר הנאשמים פרשה - אחיו הראל ותום, יוסף פנספורקר ורוני מימון – נטען כי הנאשמים פעלו "לביצועה של תוכנית עבריינית רבת היקף במטרה לרמות ולהונות את מנהל רשות המסים ומנהל המוסד לביטוח לאומי וזאת במזיד ובכוונה לקבל לידיהם, שלא כדין, סכומים ניכרים על חשבון הקופה הציבורית".

על פי כתב האישום, יניב בן דוד עמד בראש הקבוצה, והפעיל שורה ארוכה של חברות, חלקן לגיטימיות וחלקן חברות קש, ששימשו להנפקת עשרות חשבוניות מס פיקטיביות תמורת שירותים שלא סופקו וכן כדי להנפיק תלושי משכורת מזויפים על מנת להונות את רשויות המס ואת המוסד לביטוח לאומי. הונאת המס ועבירות הלבנת ההון מסתכמות בכ-180 מיליון שקל. הנאשמים יודו בין השאר בעבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ועבירות על חוק הלבנת הון.

בן דוד, בן 31 מסביון, הינו אחיינו של ראש עיריית יהוד-מונסון, יוסי בן דוד. עד מעצרו ניהל שורה ארוכה של חברות, ובין היתר עסק בעבודות התקנה עבור החברות yes ו-HOT. שמו של בן דוד נקשר למשפחות פשע שונות, אולם הדבר לא הוכח במשפט ולא נמצא בכתב האישום. שמו גם נקשר לפרשת "חפציבה", אז הוא נחקר בחשד לקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות וביצוע עבירות לפי חוק איסור הלבנת הון, לאחר שעלה חשד שהוא קיבל עשרות מליוני שקלים מחברת הבניה.

ההסדר היה אמור להיות מוגש ביום רביעי האחרון, אולם לבסוף לא הוגש בשל בקשה ברגע האחרון של פנספורקר לצרף להסדר שני תיקים נוספים בהם הוא נאשם. בדיון ביום רביעי הבהיר פרקליטם של יניב והראל בן דוד, דוד ליבאי, כי הם מסכימים להסדר הטיעון. שאר הנאשמים מיוצגים על ידי עורכי הדין ירון כץ, עדי ברקאי, אורי קינן וגורי קרמניצר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully