וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רכבת הרים: לאן תדהר הבורסה השבוע?

עומר רבין

9.4.2010 / 20:25

שבוע הפכפכך כזה לא זוכרים גם זקני אחד העם: מדד המעו"ף האמיר השבוע לשיא של כל הזמנים, ומיד נסוג ממנו כשהוא חותם את השבוע בצניחה של 1.5%. האנליסטים אופטימיים: "בראשון נשוב לטפס"

נראה שאין דימוי טוב יותר לבורסה של תל אביב השבוע מאשר רכבת ההרים הכי הרפתקנית בעיר: רגע אחרי החזרה מחופשת החג ועל רקע הילולת המופלטות, חזרו הסוחרים בכוחות מחודשים לאחד העם ושלחו את מדד ת"א 25 לשיא של כל הזמנים: 1,238 נקודות שמסמנות בעיקר את סופו של המשבר הכלכלי ואת כיסוי נזקי "המצב". כוסות השמפניה הושקו במשרדי ההשקעות ורבים התגאו בהיותו של שוק ההון הישראלי אחד השווקים היציבים והאטרקטיביים ביותר בעולם.

חדר עסקאות. ניר לנדאו, מערכת וואלה!
חדר עסקאות/ניר לנדאו, מערכת וואלה!

אבל החגיגה הפסיכולוגית הוכיחה עצמה ככזו מהר מאוד: די היה בקומץ של מספר נתונים פושרים מכיוון ניו יורק ומרוח פסימית שנשבה מכיוון אירופה על רקע המשבר העמוק בכלכלת יוון כדי לשלוח את הבורסה בתל אביב לירידות שערים חדות אף יותר מאלה שנרשמו בכל יתר בורסות העולם. את השבוע ההיסטורי הזה חתם מדד המעו"ף בירידה של אחוז וחצי תוך יום אחד כשהוא נסוג לרמה של 1,212 נקודות – אמנם גבוה, אך מרוחק משמעותית מהשיא שנקבע רק מספר ימים קודם לכן.

בקרב האנליסטים נחלקו אז הדעות – הרוב הסכימו כי רמתה של הבורסה המקומית איננה יקרה מדי וכן משקפת בסך הכל נאמנה את מצבו של שוק ההון הישראלי ואת ביצועי החברות המרכזיות בה. עם זאת, רבים טענו כי בהיותה של הבורסה ברמה גבוהה כל כך – ישנו ספק באשר לתשואה הפוטנציאלית שעדיין ניתן להפיק מהשקעה במדדים המובילים בה.

אילוסטרציה כלכלה. ניר לנדאו, מערכת וואלה!
אילוסטרציה כלכלה/ניר לנדאו, מערכת וואלה!

"מגמת המסחר שמאפיינת את תל אביב ממשיכה להיות חיובית מתונה ואנו סבורים כי תימשך כך גם בעתיד", כתבו בסקירת סוף השבוע כלכלני בנק לאומי שהתפייטו והוסיפו: "ריקוד הטנגו, המאפיין את הבורסה המקומית בחודשים האחרונים, קרי תנודות קלות בשני הכיוונים, יימשך גם במבט לעתיד, כשהמגמה הכללית הינה של עליות מתונות, תוך תנודות בטווח צר למדי סביב קו המגמה".

גם בבנק הפועלים מציגים ניתוח דומה וטוענים: "הסנטימנט החיובי בשוק המקומי יימשך גם במהלך החודשים הקרובים, זאת לנוכח השיפור בתמונה המאקרו-כלכלית והתשואות הנמוכות הצפויות באפיקים הסולידיים אשר תומכות בו".

הערכות אלה נתמכות גם בעליות השערים המשמעותיות שנרשמו היום (שישי) בעולם – יום בו מתקיים בשוקי ההון הבינלאומיים מסחר שעה שהבורסה בתל אביב סגורה. בניו יורק נחתם המסחר אתמול בעליות שערים וגם היום מוסיפים המדדים המובילים לעלות בשיעור ממשי. באירופה נרשמו עליות שערים משמעותיות אף יותר כאשר הבורסות המרכזיות ממריאות לשיא של 19 חודשים – זאת על רקע הדיווחים על חילוץ צפוי של כלכלת יוון שנקלעה למשבר עמוק. הבורסה של אתונה קפצה ביום אחד ב-4% ואילו הבורסה של פריס עלתה ב-2%. גם בלונדון הוסיפה לערכה הבורסה אחוז אחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully