וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס: "כתבתו של בלאו, הוכחה לפשעי צה"ל"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

9.4.2010 / 18:11

לראשונה מאז נחשפה פרשת הדלפת המסמכים הסודיים בידי ענת קם לכתב הארץ אורי בלאו מתייחס חמאס לכתבתו של בלאו . דובר חמאס: "ישראל מבצעת פשעים מאורגנים נגד ההנהגה הפלסטינית"

חמאס מגיב לפרשה הביטחונית בה מואשמת העיתונאית ענת קם בהדלפת מאות מסמכים סודיים ביותר לעיתונאי הארץ אורי בלאו. דובר הארגון סאמי אבו זוהרי אמר הערב (שישי) כי המסמכים שנחשפו בכתבתו של בלאו משנת 2008 בנוגע למדיניות החיסולים הישראלית "מהווים הוכחה נוספת לכך ישראל מבצעת פשעים מאורגנים נגד מנהיגי העם הפלסטיני". הוא תקף את מדינות אירופה "שמתהדרות בדמוקרטיה שלהן אך שותקות לנוכח הפשעים הישראלים".

"המסמכים הללו מוכיחים את מה שחמאס אמר תמיד על הטרור הישראלי ואת מה שהעולם כולו יודע על כך", הוסיף אבו זוהרי שטען עוד כי לאור חשיפת המסמכים יש לרדוף אחרי המנהיגים בישראל ולהעמידם לדין בינלאומי בגין ביצוע פשעי מלחמה. "יש להשקיע מאמץ אמיתי לרדוף אחרי המנהיגים הישראלים בגין פשעים אלו. אם נוותר על כך, נעניק לגיטימציה לישראל להמשיך בפשעיה".

גם הג'יהאד האיסלמי התייחס לפרשה באמרו כי המסמכים שנחשפו על ידי הארץ בכתבתו של בלאו "מהווים הוכחה לברבריות של הפשעים הישראלים שמבוצעים נגד העם הפלסטיני". דובר מטעם הארגון, וואליד חילס, אמר כי יש במסמכים אלו מספיק כדי להעמיד לדין "את הרוצחים" בגין פשעי מלחמה.

כתב הארץ אורי בלאו, פרסם בנובמבר 2008 כתבה שעסקה בחיסולים של פלסטינים בגדה. בין השאר נחשפו בכתבה, שקיבלה אישור של הצנזורה הצבאית לפני פרסומה, דיונים מבצעיים, שמהם עולה לכאורה, שצה"ל מתעלם מהחלטות בג"ץ בנוגע לחיסולים. עוד נטען בכתבה, שבפיקוד המרכז הורו על חיסולים גם במקרים שבהם ניתן היה לעצור את המבוקשים, וכי הדרגים הבכירים ביותר בצבא, בהם הרמטכ"ל, אישרו פגיעה בחפים מפשע במהלך החיסולים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully