וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשבר הכלכלי הגיע גם לסין?

9.4.2010 / 13:34

לראשונה מזה 6 שנים צפוייה המעצמה מהמזרח לדווח על גירעון במאזן הסחר שלה כתוצאה מפגיעה קשה בייצוא למערב. אמש נפגש שר האוצר האמריקאי גייתנר עם בכירי הממשל בסין

סין עשויה לרשום גירעון במאזן הסחר לראשונה זה 6 שנים, לאחר זינוק ביבוא סחורות ומוצרים. גירעון במאזן הסחר עשוי להקשות על האמריקאים המפעילים לחץ על סין לשחרור המטבע שלה. תחזיות כלכלנים בסקר שביצעה בלומברג הן כי סין תדווח על גירעון של 390 מיליון דולר במאזן הסחר שלה במארס. בפברואר נרשם עודף של 7.6 מיליארד דולר במאזן הסחר של סין. הנתון הרשמי צפוי להתפרסם ביום שבת.

שר האוצר האמריקאי טימותי גייתנר נפגש אמש בבייג'ין עם סגן ראש ממשלת סין, ואנג קישאן. מחוקקים בארה"ב קוראים להפעלת לחץ על סין לשחרור קיבוע היואן. מהלך שכזה צפוי להוביל להתחזקות היואן, ששערו מוחזק נמוך באופן מלאכותי על ידי הממשל הסיני, בין היתר על מנת לעודד את היצואניות הסיניות. האמריקאים טוענים כי מדובר בסיוע בלתי הוגן לחברות סיניות, התורם להגדלת הגירעון במאזן הסחר האמריקאי. בשנה שעברה היה הגירעון במאזן הסחר של ארה"ב מול סין 227 מיליארד דולר.

סין שמרה על היואן צמוד לשער של כ-6.83 יואן לדולר מאז יולי 2008, בניסיון לסייע לחברות היצוא שלה בתקופת מיתון עולמי. למרות זאת, היצוא מסין נחלש במשך 13 חודשים ברציפות. העודף במאזן הסחר הסיני הצטמצם ב-2009 ב-34% והסתכם ב-196 מיליארד דולר בעקבות התדרדרות הייצוא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully