וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש מגל פיטורים נרחב במכללת ספיר בדרום

רמי שני

9.4.2010 / 10:00

גורמים בכירים במכללת ספיר מביעים דאגה בעקבות הסכם העבודה אליו הגיע ועד ארגון המרצים עם הנהלת המוסד. לטענתם, ההסכם עלול להביא להפסקת עבודה של מרצים רבים

חשש מפיטורי מרצים ומתרגלים בהיקף רחב במכללת ספיר: גורמים בכירים במוסד מציינים שההסכם אליו הגיע ועד ארגון המרצים עם הנהלת המכללה, יביא להפסקת עבודתם של מרצים רבים כבר בשנת הלימודים הקרובה.

עיקרו של ההסכם הוא הבטחת ביטחון תעסוקתי למרצים ומתרגלים במעמד של מרצים מן החוץ. ההסכם נועד לשנות את תנאי ההעסקה של המרצים והמתרגלים במעמד זה, אשר עד כה היה רק לתקופת חודשי הלימוד בכל שנה אקדמית ונחתם מחדש בכל סמסטר. עוד לפי ההסכם, מרצה שייאלץ לבטל קורס בגלל היעדר משתתפים, יקבל פיצויים בהיקף שכר של חודשיים וזאת במקום של חודש אחד כפי שהיה נהוג עד כה.

במכללה אומרים שאין להם אפשרות לשלם פיצויים בהיקף כזה למרצים שהקורסים שלהם יבוטלו ובשל כך המכללה מתכוונת להציע מראש מספר מצומצם יותר של קורסים. "נצטרך לעבור מחדש על רשימת הקורסים האלה, כדי לדעת איזה מהם לבטל בהתאם למצב שהתפתח ולהודיע למרצים על ביטולם", הסביר פרופסור אריאל פדלשטיין, דיקן הסטודנטים. "קיימת בעיה של זמן במקרה הזה. על פי הנהלים, אני חייב להודיע עד חודש מרץ למרצים, אם הקורס שאותו היום אמורים להעביר, יתקיים או יבוטל. עכשיו נצטרך לפעול במהירות, כדי לבחון מחדש את רשימת קורסי הבחירה. למעשה אין לי כמעט מרווח נשימה לצורך כך".

יושב ראש הוועד המנהל של המכללה, ח"כ שי חרמש, אמר עם זאת שטיוטת ההסכם, צריכה לעבור עוד שורה של אישורים טרם שייחתם באופן סופי. הוא הוסיף כי "ההסכם בהחלט מחייב צמצום במספר הקורסים והפסקת ההעסקה של מרצים בשל כך".

לא ברור כמה מרצים יאבדו את עבודתם

במכללה לא ידעו להגיד כמה מרצים צפויים לאבד בשל כך את משרתם. גורם במכללה האריך שמדובר ביותר מ-100 מרצים, אולם לא ברור בשלב הזה, כמה קורסים יבוטלו. "מרצים שמעבירים כמה קורסים ימשיכו להיות מועסקים, אך היקף ההעסקה שלהם יהיה קטן יותר, אם יבוטלו קורסי בחירה שהם היו אמורים להעביר", הסביר ח"כ חרמש.

לוועד סגל המרצים נודע, כי מנכ"ל המכללה שהתבטא בדיון בעניין ההסכם, מסר כי מדובר לכל היותר בעלות תקציבית של כחצי מיליון שקל לישום ההסכם והמכללה תוכל לעמוד בכך. מדובר בשל כך על ביטולם לכל היותר של כ-15 קורסים בשנת הלימודים הבאה ולכן לא צפויים פיטורים נרחבים. ד"ר תמי רזי, חברת ועד סגל ארגון המרצים, אמרה לוואלה! חדשות כי "אני מקווה שהנהלת המכללה לא תמשיך את המגמה של צמצום קורסי בחירה שבה החלה בשנה שעברה".

ועד ארגון המרצים מסר עוד שלפי ההסכם ההסכם, במקרים חריגים של הפסקת עבודה של מרצה או מספר מרצים, הדבר צריך להיות נידון על ידי ועדה מיוחדת שתקום לשם כך. מדובר בוועדה פנים מכללתית שתפקידה בין היתר לאשר קיום או ביטול של קורסים. על פי ההסכם, באופן חריג יהיה לה מנדט ל?א?חד השנה את מתן אישורי הקורסים, בהתייחס לשנת הלימודים תשע"א, עד סוף חודש אפריל. הוועדה תהיה מורכבת מנציגים של ארגון הסגל והנהלת המכללה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully