וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שריד: "לגרש את הבנקים מתחום החינוך"

נועם בר

9.4.2010 / 8:59

שר החינוך לשעבר טען בכנס של המכללה למנהל כי אם היה הדבר תלוי בו, הבנקים לא היו מורשים לעסוק בחינוך הפיננסי של הציבור . יו"ר הפועלים: "60% מהציבור סבורים שהידע שלהם בסיסי ביותר"

"סקר שערך באחרונה בנק הפועלים, מצא כי כ-60% מכלל הציבור בישראל סבורים כי רמת הידע שלהם בהתנהלות עם כסף היא בסיסית ביותר ואינה נכונה" - כך אמר אתמול יו"ר דירקטוריון בנק הפועלים יאיר סרוסי, בכנס החינוך הפיננסי בישראל שהתקיים במכללה למינהל בראשון לציון.

סרוסי ציין כי בנק הפועלים פועל באחרונה לחינוך הציבור לניהול נכון יותר של התקציב האישי והמשפחתי: "חינוך פיננסי הוא מרכיב קריטי בהגשמת החירות הפיננסית של הציבור, וראוי שיתחיל כבר בבית הספר".

שר החינוך לשעבר יוסי שריד, שהשתתף גם הוא בכנס, לא אהב את התערבות הבנקים בחינוך הציבור, והשיב על דברי סרוסי: "אם אני הייתי שר החינוך עכשיו, הייתי מגרש ומרחיק את הבנקים ככל שניתן מחינוך הציבור".

שריד זעם גם על שכר הבכירים במשק, ששבר שיאים בעונת הדו"חות האחרונה, כשבמקביל אותם בכירים מנסים לחנך את הציבור לחינוך פיננסי. "כל המחקרים כיום מצביעים על כך שככל שחברה היא יותר שוויונית, כך היא יותר הישגית. בישראל מדד אי-השוויון הוא שערורייתי - ולכן, עד שבכירי המשק בעלי המשכורות הגבוהות לא ייתנו דוגמה אישית, אין להם היכולת או הזכות לחנך את הציבור".

דוד ברוך, מנכ"ל בית ההשקעות אקסלנס, טען כי הציבור לא מודע לאפשרויות החדשות שנוצרו בשנים האחרונות לניהול החסכונות שלו. "מסופקני אם ניתן לחנך את כל הציבור לגבי מושגים פיננסיים מורכבים, אך מתפקידם של הרגולטור, של הבנקים ושל הגופים הפיננסיים - ואף של התקשורת - להקל ולפשט את ההתמצאות של הציבור הרחב בכל הנוגע לחסכונות שלהם, בעיקר לאחר הרפורמות הכלכליות של השנים האחרונות".

ברוך הוסיף כי "חשוב להביא לצמצום מרכיב הפיקדונות בתיקי הנכסים של הציבור. המצב כיום נובע מבורות פיננסית, ואני משוכנע שחינוך פיננסי יכול לצמצם את התופעה". ברוך טען גם כי "החינוך הפיננסי יעודד צרכנות חכמה יותר, שתגרום ל'הגדלת העוגה' של מוצרים פיננסיים על חשבון פיקדונות, להתמקצעות, להגדלת מגוון ואיכות המוצרים ולסלקציה חיובית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully