וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברשות מכחישים: אין רחוב על שם יחיא עיאש

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

8.4.2010 / 19:04

מקורות פלסטינים הכחישו את הדיווחים לפיהם הרשות מתכוונת לקרוא רחוב ברמאללה על שם בכיר חמאס המחבל יחיא עיאש. "בישראל מנסים להוליך שולל את העולם"

"הרשות הפלסטינית אינה מתכוונת כלל לקרוא רחוב ברמאללה על שמו של בכיר חמאס יחיא עיאש שחוסל על ידי ישראל ב-1996" – כך מסרו הערב (חמישי) מקורות פלסטינים לאתר החדשות הפלסטיני "קודס-נט". ההכחשה באה בהמשך לדיווח בערוץ 10 אתמול לפיו בסמוך למתחם הנשיאות ההולך ונבנה ברמאללה נחנך גם רחוב על שם עיאש, אשר כונה "המהנדס" והיה אחראי לפיגועי התאבדות רבים שבהם נרצחו עשרות ישראלים. בכתבה צולם שלט ועליו נכתב שמו של עיאש, לצד כמה פרטים ביוגרפים עליו.

בתגובה לדיווח גינתה אתמול לשכת ראש הממשלה את ההחלטה הפלסטינית וכינתה אותה "הסתה מזעזעת לטרור מצד הרשות הפלסטינית". מלשכת ראש הממשלה נתניהו נמסר עוד כי "העולם חייב לגנות בכל תוקף הסתה רשמית פרועה זו של הפלסטינים למען טרור ונגד השלום". בתגובה מסרו המקורות הפלסטינים כי הם "מתפלאים" על הדיווח בערוץ 10 ועל הודעת לשכת נתניהו.

"הודעת לשכת נתניהו מעידה על הבלבול שבו שרויה ממשלת נתניהו, שכן היא רוצה להוליך שולל את דעת הקהל ולהסיט את עיני העולם מהמעשים הגזעניים ומהפשעים שהיא מבצעת נגד העם הפלסטיני", מסרו המקורות. "הממשלה הזו מנסה להסיט את דעת הקהל מפני המשך הבנייה בהתנחלויות בגדה ובמזרח ירושלים". המקורות הוסיפו ואמרו כי הם רואים בהודעה של לשכת נתניהו "ניסיון לחמוק מהתחייבויותיה במסגרת תהליך השלום".

יחיא עיאש היה ממייסדי הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם, ואחד המהנדסים הבכירים שהתמחה ביצירת מטעני חבלה קטלניים. בין היתר אחראי עיאש לפיגועים בקו 5 בתל אביב, בדיזנגוף סנטר, בקו 20 ברמת גן ובקו 26 בירושלים. פיגועים אלו אלו גבו את חייהם של למעלה ממאה ישראלים. בשנת 96' הצליח השב"כ להתנקש בחייו באמצעות טלפון סלולרי ממולכד בשנת 1996.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully