וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיילים סייעו לענת קם ללא ידיעתם

8.4.2010 / 18:52

מבדיקת צה"ל עולה כי חיילים ששירתו עם קם אישרו לה לקבל הרשאה לצריבת החומר מבלי לחשוד בה, שכן ביצעה פעולה זו מספר פעמים במהלך שירותה. צריבת המסמכים נעשתה בשבוע האחרון לשירותה. בצה"ל הוחלט לשדרג את מערכת אבטחת המידע

עוז מרון

(צילום:עוז מרון; עריכה:רן צימט, קריינות: רועי כ"ץ)

פרשת הדלפת החומר הסודי על ידי העיתונאית ענת קם ממשיכה להסתעף. מבדיקה שערך צה"ל עולה כי חיילים נוספים סייעו לענת קם בפעולת ההעתקת המסמכים הסודיים וזאת ללא ידיעתם. קם נאשמת בעבירות של מסירת ידיעה סודית ללא סמכות בכוונה לפגוע בביטחון המדינה ובהחזקת מידע סודי. לפי הבדיקה שביצעו בצה"ל, צריבת המסמכים על הדיסק נעשתה בשבוע האחרון לשירותה בצבא ממחשב מיוחד המאפשר צריבת מסמכים.

עוד עולה מבדיקת צה"ל כי החיילים אישרו לקם לקבל הרשאה לצריבה מבלי לחשוד בה, שכן ביצעה פעולה זו מספר פעמים במהלך שירותה במסגרת עבודתה השוטפת. בצה"ל החלו בחודשים האחרונים, לטענתם ללא קשר לפרשת קם, לשדרג באופן משמעותי את אבטחת המידע במחשבים בצה"ל. מערכת זו תכלול מתן הרשאה מיוחדת להדפסת מסמכים וכן קודים על מסמכים מודפסים שיאפשרו לעלות מאיזה מחשב הודפסו.

בצה"ל מציינים כי קם עברה את כל המבחנים לקבלת הרשאה בלשכת האלוף וכי בשלב זה אין כל כוונה לשנות את הנהלים בתחקירים הביטחוניים כמו האפשרות להעלות סוגיות פוליטיות במהלך התחקורים. מהבדיקה של צה"ל עלה כי קם העתיקה את כל 2,000 המסמכים בדיסק אחד ואילו לעיתונאי "הארץ" בלאו היא העבירה את המסמכים בדיסק און קי. טרם ברור האם יתר המסמכים שלא נמצאו, נמצאים על בלאו או הוחבאו במקום אחר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully