וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסע כומתה

נורית אמיתי

8.4.2010 / 17:01

אהוד ברק מפחד ומשפיל את הרמטכ"ל, שמצידו צריך לשמוח ששוחרר מוקדם. נורית אמיתי רוצה לראות את שורות המטכ"ל מתרעננות, אבל גם שר ביטחון שלא שולף מהמותן

אומרים שכאשר דלת אחת נסגרת אחרת נפתחת, ולכן אין מה לדאוג לרמטכ"ל גבי אשכנזי. ברגע שאשכנזי יפשוט מדים, בפעם השנייה בחייו, כבר יהיה מי שיחכה לו בש.ג של הקריה ויציע לו את תפקיד חייו הבא, בדיוק כמו שהיה בפעם הקודמת כשפרש מצה"ל ומונה למנכ''ל משרד הביטחון.

היחסים העכורים בין שר הביטחון אהוד ברק לראש המטה הכללי הם סוד גלוי וידוע, שאף צנזורה ואיסור פרסום לא יצליחו לגבור עליהם. אבל הפעם ברק הגזים, אולי אשכנזי בכלל לא רצה לעבוד מולו שנה נוספת כי אין לו 'דיבור, איתו. אבל אתה, ברק, רצתה לספר לחבר'ה, למרות שעוד בימי שאול מופז כשר ביטחון נקבע וסוכם, שהרמטכ''ל יכהן ארבע שנים בלבד. אשכנזי לא ביקש, לא התחנן וידע היטב כי דרכו לבקו''ם סלולה 4 שנים מיום מינויו.

את המהומה יצרה התקשורת

בשבועות האחרונים לא פסקו הכתבים והפרשנים הצבאיים מלדון בנושא. את ה'בום' הנחית מוסף מעריב בחג הפסח, כשהעיתונאי הבקיא עופר שלח הציג את היחסים החורקים בצמרת הביטחונית של מדינת ישראל. ואחרי שערימת העיתונים הצטברה וקטעי העיתונות השחורים הונחו על שולחנות עוזרי השר, לא מן הנמנע שמישהו שם 'חטף עצבים' וקרץ לברק, אותו העלתה התקשורת על המוקד. גם הפופולאריות הגואה של אשכנזי עשתה את שלה, ומכאן כבר היתה קצרה הדרך להחלטה ששר הביטחון ישליך את מופלטת החג הישר אל פניו של אשכנזי.

רצו לעשות לאשכנזי "זובור" ועשו לו רק טוב, כי את שנות הצינון בדרך לביצה הפוליטית הוא יעשה החל מחודש פברואר 2011, ואולי עוד ייפגש עם מפיק הזובור הזה בסיבוב כל שהוא של הפריימריס.

איוורור נדרש בצמרת צה"ל

הקביעה שהרמטכ''ל ישרת ארבע שנים בלבד היא נכונה ונדרשת. די לצפות בנעשה היום בצמרת צה''ל כדי להבין כי העובדה שיש קצינים בכירים הממתינים לתפקיד ושיושבים בבית בלא שיבוץ, היא לא צודקת עבורם וגם לא לכיס הצבאי. האוורור בצמרת חיוני לכל ארגון ובעיקר לזה האמון על בטחון המדינה. זו גם הסיבה שאשכנזי היה צריך לפני פרוץ המהומה להודיע לציבור כי הוא מסתפק בארבע שנים ואולי הוא, מנקודה של האיש החכם והפחות אמוציונאלי, לא היה יורה לעצמו בסוף ברגל.

יש משהו בהגבלת שנות השרות של הבכיר בצמרת צה''ל, משום שהממשלות אצלנו מתחלפות לעיתים מהר יותר מרמטכ''לים ולא מן הנמנע שחייבים שלשניים הללו 'יהיה דיבור'.

חשיבות נוספת לסוגיה הנדונה היא העובדה שבשנה הקרובה יוחלפו כל הבכירים בצמרת הביטחונית של מדינת ישראל. מספיק עם הקיבעון וחייבים להביט קדימה ולהבין כי רענון השורות, כפי שאמר אתמול ראש הממשלה בנימין נתניהו, יש בו מן החיוב. ויכול שהתכוון נתניהו לעובדה כי זו השנה שבה כל הצמרת הביטחונית תוחלף. אין גם להתעלם מהעובדות בשטח והשינוי במדיניות ארצות הברית; במסגרת יחסיה האמביוולנטיים כלפי מדינת ישראל. הריענון הזה יכול שיביא גם לביטחוני סטים מזן אחר.

כן המפקד!

מצפה לנו שנה בעייתית בכל הנוגע למערכת יחסים שבין שר הביטחון ואנשיו לבין ראש המטה הכללי ומקורביו. אין ספק כי הרעשים שבין הקומות ימשכו, גם אם הדלת שבין האגפים סגורה ומסוגרת. חשוב רק שכל הלוחמים מבית יזכרו שהמלחמה האמיתית כי על בטחון מדינת ישראל.

חשוב שאשכנזי ימשיך לשחק 'קול' עד לסוף הקדנציה ולא יאמץ עצות ממקורבים לזרוק לשר את המפתחות על השולחן. שב בשקט אשכנזי, התקשורת עושה לך את העבודה הטובה ביותר באהדתה אותך, ותמיד תזכור כי הדרך שלך לפוליטיקה צריכה לעבור תקופת צינון משמעותית ועדיף שנה אחת קודם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully