וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד התחבורה אישר: נתב"ג יפעל גם בלילה

אלון שן

8.4.2010 / 16:30

ידיעה מרעישה לתושבי חולון: שר התחבורה אישר את פתיחת הנמל להמראות מטוסים גם בשעות הלילה, למשך תקופת שידרוג מסלולי ההמראות והנחיתות

שר התחבורה והבטיחות בדרכים ישראל כץ, אישר היום (חמישי) את פתיחת נמל התעופה בן גוריון להמראות מטוסים בשעות הלילה, למשך תקופת שידרוג מסלולי ההמראות והנחיתות בנמל התעופה. זאת בהתאם להחלטת הממשלה לצמצם את ההגבלות על המראות כלי טיס בנתב"ג בתקופת עבודות שידרוג המסלולים.

שידרוג המסלולים בנתב"ג נועד להגביר באופן משמעותי את רמת הבטיחות של התעופה בשדה ולהגדיל את קיבולת הפעילות בשדה, במטרה לספק מענה הולם לתחזית הביקושים העתידית של התעופה בישראל.

על פי החלטת הממשלה יצומצמו ההגבלות החלות כיום על המראות מטוסים בנתב"ג כך שיותרו המראות מטוסי נוסעים בטיסות מסחריות בין השעות 1:40 בלילה עד 4:50 בבוקר בקיץ ובין השעות 1:40 בלילה ועד 5:50 בבוקר בתקופת החורף.

השר כץ הוסיף כי צמצום ההגבלות בנתב"ג יחול על תקופת שידרוג המסלולים בלבד, מתחילת ביצוע העבודות ועד לסיומן. על פי ההחלטה צוות בקרה ומעקב בינמשרדי שמונה על ידי השר כץ יבחן את התועלות וההשלכות הסביבתיות של החלטת הממשלה.

הצוות יבחן בין השאר את הצורך להגביל את רמת הפעילות הלילית כפי שנקבעה בהחלטת הממשלה וכן את תיקון ההחלטה באופן שיאפשר תפעול בטיחותי ויעיל של נתב"ג יחד עם הפחתת מפלסי הרעש המרבים המותרים בנתב"ג. נציג של הרשות המקומית ישמש משקיף קבוע בדיוני הצוות.

שר התחבורה מסר כי צמצום ההגבלות יחול רק על מטוסי נוסעים העומדים בסף הרעש המותר המוגדר כ-STAGE 4 (רמה 4) הרמה המחמירה ביותר בה נכללים המטוסים השקטים ביותר,זאת בהתאם להמלצות שהוגשו על ידי מנהל רשות התעופה האזרחית, גיורא רום שעמד בראש הועדה שבחנה את הנושא.

כיום, נתב"ג סגור בין השעות 1:40 לשעה 4:50 לפנות בוקר בקיץ ועד 5:50 בתקופת החורף, על מנת למנוע פגעי רעש מתושבי האזורים הסמוכים, ביניהם חולון, ראשון לציון ויהוד.

ראש עיריית חולון, מוטי ששון מסר לוואלה! עסקים: "שר התחבורה נכנע לתכתיבי רשות שדות התעופה. אין כל קשר בין שיפוצי המסלולים לבין פתיחת הנמל בשעות הלילה. הופכים אותנו לבסיס צבאי של חיל האוויר". עוד אמר ששון, כי משרד התחבורה מתעלם ממצוקת מאות אלפי תושבים, ביניהם גם ילדים. בתשובה לשאלה האם תפעל העירייה בנושא אמר ששון: "נגיש תביעה לבג"צ על מנת שיעצור את העבודות. נקווה שיבין את חומרת המצב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully