וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום: תכננו להשתמש באש חיה במהומות בעכו

קובי מנדל

8.4.2010 / 14:02

שני צעירים ערבים מעכו מואשמים כי תכננו לקנות אקדחים כדי להשתמש בהם אם שוב יפרצו בעיר מהומות בין יהודים לערבים. הם סיפרו כי הושפעו מהטפותיו הדתיות של מזכ"ל חיזבאללה נסראללה

הותר לפרסום: השב"כ ומשטרת מרחב הגליל עצרו לפני מספר ימים שני צעירים ערבים מעכו בחשד שתכננו לקנות אקדחים, וזאת כדי לעשות בהם שימוש אם בעכו יפרצו שוב מהומות בין יהודים לערבים. נגד השניים, חסן פאלח חסן עיד בן 32, וחאלד דורגאם מוסטפא כורדי בן 28, הוגש היום (חמישי) כתב אישום לבית המשפט השלום בעכו. הם מואשמים בקשירת קשר לביצוע פשע וניסיון לרכוש אמצעי לחימה.

לדברי המשטרה, השניים סיפרו בחקירתם כי הושפעו מדבריו של מזכיר חיזבאללה חסן נסראללה בטלוויזיה וביקשו גם למחות על אירועי הר הבית. אחד מהם הגיע למסקנה שעליו להגן בכוח על האינטרסים שלו אם יתחדשו האירועים. השני אמר כי הושפע מהאירועים בירושלים כמוסלמי דתי. הם פנו לחבריהם מחיפה, אותם הכירו קודם לכן, בבקשה להשיג להם את האקדחים. עם זאת, כשחבריהם הבינו לצורך מה הם מבקשים לרכוש את האקדחים, הם סירבו לשתף איתם פעולה.

שני תושבי חיפה הם הראשונים שנעצרו בפרשה, ובעקבות זאת נעצרו חבריהם מעכו. לאחר שלחוקרים התברר כי השניים מחיפה סיכלו את מזימתם של חבריהם מעכו הם שוחררו ממעצר.

העימותים האלימים בעיר התחילו בערב יום הכיפורים האחרון. המשטרה עצרה 64 חשודים בעימותים, בהם 27 יהודים ו-37 ערבים. 34 מתוכם עדיין שוהים במעצר, והמשטרה ממשיכה באיסוף ראיות נגדם כדי להעמידם לדין. מהמשטרה נמסר, כי האישומים העיקריים נגדם הם התנהגות פרועה, תקיפת שוטרים וגרימת נזק.

ממשטר מחרחב הגליל נמסר כי היא ממשיכה להלחם בתופעת השימוש באמלח הצפון וכיום מתנהלות חקירות נוספות שאסורות לפרסום עד כה נתפסו כ-1200 כלי נשק שונים במרחב גליל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully