וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ולי וג'וליה

לירון כהן

8.4.2010 / 13:29

הסופר בשלניות הצליחו לגרום ללירון כהן לזרוק את המנה חמה ולפתוח ספר בישול

תזכירו לי מה זה?

ג'ולי (איימי אדאמס) הגיעה לגיל שלושים ונכנסה למשבר מהותי בכל הנוגע לחייה לאן. היא גרה עם בעלה בדירה מעופשת בקווינס, עובדת בעבודה ממשלתית סיזיפית, מתרפקת על עברה כעורכת מצליחה ומוצאת נחמה בבישול. לאחר שהגיעה לתובנה כי היא לא מצליחה לסיים דברים שהיא מתחילה, היא מחליטה לקחת על עצמה פרויקט ייחודי שיכניס לה קצת משמעות לחיים.

כבשלנית חובבת, ג'ולי התחייבה להכין את כל 527 המתכונים בספרה של הבשלנית האגדית ג'וליה צ'יילד (מריל סטריפ) "אומנות הבישול הצרפתי" ב-365 ימים, ולתעד את התהליך בבלוג אינטרנטי נידח.

הסרט מלווה את הפרויקט של ג'ולי ושוזר לתוכו קטעים מתוך חייה של ג'וליה צ'יילד, שהגיעה לפאריז בסוף שנות הארבעים בעקבות עבודתו הדיפלומטית של בעלה ומאמצת את אהבתה הגדולה לאוכל כמקצוע. היא נרשמת לבית הספר היוקרתי לבישול "קורדון בלו" והופכת להיות "גורו הבישול הצרפתי" לנשים אמריקאיות.

במהלך הסרט הצופה מגלה את הדמיון המדהים בין ג'ולי האורבאנית של המאה ה-21 לבין ג'וליה האגדית של תקופת פוסט מלחמת העולם השנייה ומהרהר יחד איתן על העובדה שהדברים הקטנים הם אלה שמביאים משמעות אמיתית לאפרוריות היומיום. החוויות הקולינריות של הדמויות כייפיות לצפייה ומעוררות תיאבון, המשחק מקסים והסיפור (האמיתי, אגב) יוצא דופן.

התוספת שתופסת

תוספת יחידה- קטע נחמד שנקרא "המרכיבים הסודיים", שנותן הצצה למאחורי הקלעים.

אז להזמין פיצה?

אחרי הצפייה בסרט הזה, פיצה תהפוך להיות מוקצה. ניחוחות הבישול הצרפתי ישבו את הצופה ויגרמו לו לרצות להקפיץ כמה פטריות שמפניון למחבת מלאה חמאה יחד עם פילה אווז בשרני. המסקנות המתבקשות- בישול צרפתי איכותי אין. פיצה אאוט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully