וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיזוג בשחקים: בריטיש ואיבריה מתאחדות

עומר רבין

8.4.2010 / 10:45

חברת התעופה הבריטית וזו הספרדית הודיעו היום על מיזוג פעילותן – בכך הופכות לאחד מגופי התעופה הגדולים בעולם עם 408 מטוסים שיובילו קרוב ל-60 מיליון נוסעים בשנה

נמשך גל המיזוגים בעולם התעופה על רקע המשבר הכלכלי האחרון שפגע באופן חמור ברווחי החברות. ענקית התעופה הבריטית, בריטיש איירווייס, שנקלעה בחודשים האחרונים למצוקה כלכלית קשה במסגרתה אף לא שילמה שכר לעובדים משך תקופות ממושכות, הודיעה היום (חמישי) כי תאחד את פעילותה עם חברת התעופה הספרדית איבריה. המיזוג, על פי הודעת החברות, צפוי להיכנס לתוקף כבר עד סוף השנה הנוכחית.

הודות למיזוג צפוייה החברה להפוך לאחת מענקיות התעופה הגדולות בעולם עם צי משותף של 408 מטוסים ומפה של למעלה מ-200 יעדים. בסך הכל נאמד מספר הנוסעים אותו מטיסות שתי החברות בקרוב ל-60 מיליון איש לשנה.

באמצעות המהלך, טוענים בשתי החברות, תרשומנה בריטיש ואיבריה חיסכון של 530 מיליון דולר לשנה בהוצאות תפעוליות והוצאות אחרות. זאת על אף שהחברות תמשכנה להפעיל את הטיסות תחת שמות המותג הקיימים והנפרדים.

עדיין לא ברור כיצד צפוי המהלך להשפיע על עובדי החברות – זאת על רקע שביתה בת 10 ימים שנקטו 13,000 הדיילים של בריטיש איירווייס בחודש שעבר במסגרת סכסוך העבודה בחברה. כמו כן, הצעד עודנו כפוף לאישור הרגולטורים באירופה וכן לאישור בעלי המניות של שתי החברות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully