וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עו"ד זהר: לא רואה סיבה שאולמרט ייעצר

8.4.2010 / 9:34

בפתח יום הדיונים במשפטו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, התייחס פרקליטו אלי זהר לפרשת הולילנד והביע תקווה כי היא תסתיים "בקול ענות חלושה". היועמ"ש מנוע מלטפל בחלק מן הפרשה

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: רן צימט)

ראש צוות ההגנה של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, אלי זהר, התייחס הבוקר (חמישי) בבית המשפט לפרשת הולילנד. בטרם החל יום הדיונים בבית המשפט המחוזי בתל אביב אמר זהר: "חוויתי מספר פרשות כאלה שהתחילו ברעש גדול והסתיימו בקול ענות חלושה, תקוותי ואמונתי שפרשה זו תסתיים באותה דרך". זהר הוסיף כי "מתנהל כאן משפט שלם מסודר ובמקביל מתקיים משהו שכל מה שהוא עושה זה לשבש את ההליכים". עוד אמר זהר כי אינו מאמין שאולמרט ייעצר בשובו לארץ. "אני לא מעלה על דעתי לא סיבה, לא טעם ולא עניין שדבר כזה יתרחש", אמר זהר. פרקליטיו של אולמרט ביקשו בדיון להשהות את המשך משפטו עד לסיום החקירה בפרשת הולילנד. הפרקליטות הסכימה לדחייה מסוימת והדיון בעניין נמשך.

יועץ התקשורת של אולמרט, אמיר דן, אמר בתגובה לפרסומים לגבי פרשת הולילנד כי "המשטרה והפרקליטות חוזרות על דפוס קבוע בו בתחילת המשפט הן מוציאות צו איסור פרסום בכדי ליצור אווירה דרמטית. פוגעים בשמם של אנשים ואחר כך כשהעשן מתפוגג מגלים שלא כצעקתה. זה חמור יותר כי המשטרה והפרקליטות עושות זאת תוך כדי ניהול משפט. המשטרה והפרקליטות מונעות מהנאשמים את זכותם למשפט הוגן". דן הוסיף כי "נכון להיום, חוץ מכותרות גדולות, אף אחד לא פנה אלינו על מנת שאולמרט יקצר את נסיעתו לחו"ל. בכוונתו להמשיך בתוכנית פגישותיו כמתוכנן כולל נוכחותו באירוע חשוב לקראת סוף השבוע באושוויץ ולאחר מכן ישוב לארץ".

וינשטיין לא יהיה מעורב בהחלטות

אמש התברר כי היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין לא יהיה מעורב בקבלת ההחלטות בפרשת השחיתות הולילנד שהותרה אתמול לפרסום. את ההחלטות בפרשה יקבל פרקליט המדינה משה לדור אם וכאשר יידרש לכך. וינשטיין מנוע לטפל בפרשה לאחר שעם כניסתו לתפקיד הוא חתם על הסדר ניגוד עניינים וכתוצאה מכך הוא לא יוכל לטפל בפרשה. על חלק מפרשת השחיתות והשוחד שנחשפה היום עדיין מוטל צו איסור פרסום.

מוקדם יותר הותר לפרסום כי עורך הדין אורי מסר, מקורבו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, נעצר בחשד לפרשת שחיתות חמורה שבמרכזה פרויקט הנדל"ן "הולילנד". בפרשה נעצרו חמישה חשודים נוספים. מסר חשוד כי תיווך בין אנשי עסקים לבכירים בעירייה ומעצרו הוארך בשישה ימים. מעצרם של שאר החשודים הוארך על ידי בית המשפט השלום בראשון לציון בשמונה ימים. סגן נשיא בית משפט השלום, השופט אברהם הימן, אמר בדיון על הסרת צו האיסור בפרשה כי מדובר ב"חקירה מורכבת ביותר, הן במספר המעורבים, הן במספר הפרשיות, הן בעובדות והן בפעולות החקירה המורכבות והבלתי שיגרתיות". יש לציין כי פרוייקט "הולילנד" אושר בזמן כהונתו של אולמרט כראש עיריית ירושלים.

במשטרה ובבית המשפט מגדירים את הפרשה כאחת מפרשות השוחד החמורות בשנים האחרונות, שככל הנראה נמשכה למעלה מעשר שנים ובמהלכה הועברו עשרות מיליוני שקלים כשוחד. במהלך החקירה פשטו החוקרים על משרדי העירייה והחרימו מסמכים שונים. יחד עם עו"ד מסר, נעצרו חמישה חשודים, ביניהם מהנדס עיריית ירושלים, העצורים חשודים שקיבלו שוחד בתמורה לקידום פרויקטים נדל"ניים של אנשי עסקים, בכללם פרויקט הולילנד שבמרכז ירושלים, פרויקט בצוק מנרה ופרויקט בנייה של חברת הזרע. אחד העצורים הנוספים הוא הלל צ'רני – מבעלי הקרקע בפרויקט הולילנד.

פרקליטו של עורך הדין אורי מסר,עורך הדין שמעון דולן, אמר בתגובה כי "מעצרו אמש של עו"ד אורי מסר מתוך חשש לשיבוש הליכי חקירה מיותר לחלוטין. כפי שהוצג לנו אמש בבית המשפט מדובר בפרשות שעו"ד מסר נחקר בגינה בשנתיים האחרונות וכל אותה עת שמר עו"ד מסר על שתיקה תקשורתית מוחלטת מתוך רצונו לכבד את גורמי החקירה והאכיפה, וכדי להימנע מחשש משיבוש מהלכי חקירה. עו"ד אורי מסר נחקר בעבר על נושאי החקירה הנדונה כעת ועל חלקם אף חלים דיני התיישנות וכזכור, לפני זמן מה הוחלט על ידי פרקליטות המדינה לסגור את תיקי החקירה בכל אותם הנושאים".

פרקליטו של מסר אמר בתגובה לפרסום הפרשה כי מעצרו של מסר בחשד לשיבוש הליכי חקירה הינו מיותר לחלוטין. "כפי שהוצג לנו אמש בבית המשפט מדובר בפרשות שעו"ד מסר נחקר בשנתיים האחרונות וכל אותה עת שמר עו"ד מסר על שתיקה תקשורתית מוחלטת מתוך רצונו לכבד את גורמי החקירה והאכיפה וכדי להימנע מחשש משיבוש מהלכי חקירה. עו"ד אורי מסר נחקר בעבר על נושאי החקירה הנדונה כעת ועל חלקם אף חלים דיני התיישנות וכזכור, לפני זמן מה הוחלט על ידי פרקליטות המדינה לסגור את תיקי החקירה בכל אותם הנושאים".

עורך הדין מסר משמש כעד תביעה בשניים מתיקי החקירה המנוהלים נגד ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט. אתמול הודיעה פרקליט מחוז ירושלים, עו"ד אלי אברבנאל במפתיע כי הוא מבקש לשנות את סדר הדיונים במשפטו של אולמרט. התובעים ביקשו לפתוח בפרשת "ראשונטורס", זאת במקום פרשות מרכז ההשקעות ו"מעטפות הכסף" של טלנסקי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully