וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פחד הגבהים הגיע גם לניו יורק

עומר רבין

7.4.2010 / 23:01

המסחר בוול סטריט נחתם הלילה בירידות שערים לאחר שהמגמה השלילית הלכה והתחזקה במהלך הערב, על רקע נאומו של נגיד הבנק הפדרלי ברננקי שהזהיר כי המשבר לא בא אל סיומו

לא רק בישראל חוששים המשקיעים מהרמות הגבוהות אליהן הגיעו המדדים בימים האחרונים: בבורסה לניירות ערך בוול סטריט שבניו יורק נחתם יום המסחר בירידות שערים בולטות כאשר מדד הדאו ג'ונס משיל 0.7% לרמה של 10,893 נקודות ואילו מדד הנאסד"ק נחלש ב-0.2%. המדד המדרג את ביצועי 500 החברות המובילות איבד גם הוא כ-0.6% מערכו.

המגמה השלילית הנובעת מפחד המשקיעים מבוססת בין היתר על ירידות השערים שנרשמו היום בבורסות אירופה שנסוגו משיא של כשנה וחצי – זאת על רקע הימשכות המשבר הכלכלי ביוון. על פי הערכות כלכלנים, עלולה המדינה החברה באיחוד האירופאי להיקלע כבר בחודשים הקרובים לחדלות פירעון ובכך לסכן את יציבות גוש האירו כולו, באופן שישפיע על הכלכלה העולמית.

חששות נוספים במשקיעים עורר יו"ר הבנק הפדרלי, בן ברננקי, שנשא היום נאום מיוחד בו טען כי על אף סימנים חיוביים בעת האחרונה במשק האמריקאי – "ארה"ב עדיין רחוקה ממצב שבו היא מחוץ לטווח הסכנה", כהגדרתו. ברננקי ציין כי שוק הדיור ושוק העבודה מהווים כעת גורמים מעכבים העומדים בין כלכלת ארה"ב לבין מצב של צמיחה ממשית וסיום מוחלט של המשבר.

גם אצלנו בת"א התרחקה היום הבורסה מרמות השיא של כל הזמנים שאפיינו אותה אתמול כאשר המדדים המובילים ירדו בשיעורים שבין 0.6% לאחוז אחד. המגמה השלילית בוול סטריט עשוייה להשפיע על המשך מגמה זו בתל אביב מחר, עם פתיחת יום המסחר האחרון לשבוע זה וכאשר מדד ת"א 25 שוב מרוחק רק 8 נקודות מרמת השיא של כל הזמנים אותה קבע אמש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully