וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברננקי: "הסכנה לא חלפה"

7.4.2010 / 21:25

נגיד הבנק הפדרלי של ארה"ב נשא הערב נאום מיוחד בו טען כי שוק העבודה ושוק הדיור מהווים את המכשול המשמעותי ביותר בפני חזרה לצמיחה ברת-קיימא בכלכלה האמריקאית

יו"ר הבנק הפדרלי, בן ברננקי, אמר היום כי הבעיות החמורות ביותר העומדות בפני כלכלת ארה"ב הן מצבו של שוק הדיור ושיעור האבטלה הגבוה. בנאום בעיר דאלאס, העריך ברננקי כי הכלכלה התייצבה וחזרה לצמוח, אולם הוסיף כי "אנחנו עדיין רחוקים מלהיות מחוץ לכלל סכנה".

ברננקי אמר כי אין כל סימן להתאוששות מתמשכת בשוק הדיור, וכי שיעור העיקולים ממשיך לעלות. מצב שוק הנדל"ן המסחרי אף הוא ממשיך להיות בעייתי, הוסיף. עם זאת, לדבריו הבעיות הקשות ביותר הן בשוק התעסוקה. למרות ההאטה בהיקף הפיטורים, הגיוס של עובדים חדשים ממשיך להיות חלש מאוד, לדבריו.

ברננקי הוסיף כי למיטב הערכתו התנאים הכלכליים צפויים להמשיך להשתפר השנה, ואף ישתפרו בהמשך במידה כזו שתתחיל להביא לירידה איטית בשיעור האבטלה.

ברננקי גם קרא לגיבוש תוכנית אמינה לצמצום הגירעון בתקציב הממשל, אולם הוסיף כי בטווח הקצר כל צעד לצמצום הגרעון "אינו מעשי או מומלץ", מכיוון שהפעילות הכלכלית עדיין נמוכה באופן ניכר מהפוטנציאל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully