וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפסד של 4.3 מיליארד דולר ל-GM

עומר רבין

7.4.2010 / 19:25

יצרנית הרכב שהפכה לסמל המשבר הכלכלי האחרון הפסידה את הסכום האדיר בתקופה שבין יולי לדצמבר 2009. ראשי החברה: "ב-2010 נרשום רווחים"

יצרנית הרכב ג'נרל מוטורס (GM) פרסמה היום את תוצאותיה הכספיות לראשונה מאז עמדה נכנסה להליכי פשיטת רגל בקיץ האחרון. על פי הנתונים שהציגה היום החברה בארה"ב, רשמה הפסד של לא פחות מ-4.3 מיליארד דולר בתקופה שבין ה-10 ביולי 2009 וסוף השנה שעברה. למרות ההפסדים הקשים, בחברה מאמינים כי בשנת 2010 תהנה GM מרווחיות.

"כבר עכשיו אנחנו קרובים לנקודת איזון, בעיקר אם מתחשבים בעובדה שברבעון האחרון של 2009 נרשמו הרבה הוצאות חד פעמיות", הסביר סמנכ"ל הכספים החדש של ג'נרל מוטורס, כריסטופר פי. לידל.

בין ההוצאות החד פעמיות אליהן התכוון לידל, ניתן למצוא בין היתר סכומי כסף גבוהים שנאלצה החברה לשלם במסגרת הסדר עם איגוד עובדי תעשיית הרכב וכן השפעות של שינוי בערכי המטבעות הזרים בעולם.

בחברה טוענים כי לא נדרשים מאמצים יוצאי דופן מצד החברה כדי להחזיר אותה לרמה של רווחיות, וכן כי ראשי GM מחוייבים להחזיר את ההלוואות אותן נטלה החברה מהממשל בוושינגטון עד חודש יוני לכל המאוחר.

חברת ג'נרל מוטורס החדשה מצוייה כעת בשליטת משרד האוצר האמריקאי המחזיק ב-60% ממניות החברה. היא צפויה לפרסם כבר בחודש הבא את תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של 2010 ובחברה מבטיחים כי התוצאות יעידו כבר על "גילויים של שינוי מגמה".

  • עוד באותו נושא:
  • gm

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully