וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: "החלפת הרמטכ"ל - מעשה חשוב לצה"ל"

7.4.2010 / 16:10

שר הביטחון אהוד ברק התייחס להחלטה שלא להאריך את כהונתו של הרמטכ"ל ואמר כי למרות תרומתו של אשכנזי, מדובר במהלך נכון. רה"מ נתניהו: "כל ארגון חייב להתרענן ולהתחדש"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: עידן גוראל)

ההחלטה שלא להאריך את כהונתו של הרמטכ"ל גבי אשכנזי ממשיכה להכות גלים וגוררת תגובות מצד הגורמים הבכירים ביותר במערכת הביטחון. אחר הצהריים היה זה שר הביטחון עצמו שהתייחס להחלטה. השר אהוד ברק אמר במהלך סיור באתר הזיכרון לשיירת יחיעם כי "החלפת רמטכ"ל אחת לארבע שנים היא דבר טבעי, נכון וחשוב לצה"ל. אשכנזי היה אחד הרמטכ"לים הטובים שהיו לצה"ל, ותרם תרומה עצומה לפיתוח הצבא לאחר המלחמה".

מוקדם יותר היום התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו להחלטה לא להאריך את כהונתו של אשכנזי. במסיבת עיתונאים שנערכה בלשכתו לסיכום שנת הכהונה הראשונה לממשלתו, אמר נתניהו: "אני מעריך ומכבד את הרמטכ"ל. למעשה לא נתקבלה החלטה אתמול. זה יישום של החלטת ממשלה שקצבה את כהונת הרמטכ"ל לארבע שנים כדי למנוע מחול שדים". רה"מ הוסיף: "יישום ההחלטה תאפשר פעולה סדירה של המשך בניית שדרת הפיקוד של צה"ל. כל ארגון חייב להתרענן ולהתחדש בשרשרת הפיקוד, גם כשעומדים בראשו אנשים איכותיים".

אתמול החליט שר הביטחון אהוד ברק שלא להאריך את כהונתו של הרמטכ"ל לשנה חמישית. בשיחה שקיים ברק עם אשכנזי, מסר שר הביטחון לרמטכ"ל כי הוא יסיים את כהונתו במועד שנקבע מראש, פברואר 2011. להחלטה היה שותף גם ראש הממשלה בנימין נתניהו.

פרשת הארכת כהונתו של הרמטכ"ל יצרה קרב גרסאות בין משרד הביטחון והמטה הכללי: מקורבי שר הביטחון טענו כי מזכירו הצבאי העביר לאישור עוזר הרמטכ"ל את ההודעה על סיום כהונת אשכנזי בתום 4 שנים, אולם בצה"ל הכחישו את הדברים ואמרו כי הרמטכ"ל לא אישר את ההודעה.

שמותיהם של ארבעה אלופים עלו כמועמדים להחליף את הרמטכ"ל גבי אשכנזי בתפקידו: המועמד המועדף על שר הביטחון הוא ככל הנראה האלוף יואב גלנט, אך גם בני גנץ, גדי אייזנקוט או משה קפלינסקי עשויים לזכות בתפקיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully