וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עו"ד אורי מסר נעצר בחשד לפרשת שחיתות

איילה חננאל וגלעד גרוסמן

7.4.2010 / 21:12

מקורבו של אולמרט נעצר בחשד למעורבות בפרשת שחיתות אותה מגדירים במשטרה כאחת החמורות בשנים האחרונות. על פי החשד, בכירים בעיריית י-ם קיבלו שוחד בתמורה לקידום תכניות בנייה, בכללם פרויקט "הולילנד" בבירה. מסר חשוד כי תיווך בין אנשי עסקים לבכירים בעיריית ירושלים

עוז מרון

( צילום: עוז מרון, עריכת וידאו: עידן גוראל)

היחידה הארצית לחקירות הונאה התירה היום (רביעי) לפרסום כי עורך הדין אורי מסר, מקורבו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, נעצר בחשד לפרשת שחיתות חמורה שבמרכזה פרויקט הנדל"ן "הולילנד". בפרשה נעצרו חמישה חשודים נוספים וצו איסור פרסום עדיין עומד בתוקף על חלק מהפרשה. מסר חשוד כי תיווך בין אנשי עסקים לבכירים בעירייה ומעצרו הוארך בשישה ימים. מעצרם של שאר החשודים הוארך על ידי בית המשפט השלום בראשון לציון בשמונה ימים. סגן נשיא בית משפט השלום, השופט אברהם הימן, אמר בדיון על הסרת צו האיסור בפרשה כי מדובר ב"חקירה מורכבת ביותר, הן במספר המעורבים, הן במספר הפרשיות, הן בעובדות והן בפעולות החקירה המורכבות והבלתי שיגרתיות". יש לציין כי פרוייקט "הולילנד" אושר בזמן כהונתו של אולמרט כראש עיריית ירושלים.

במשטרה ובבית המשפט מגדירים את הפרשה כאחת מפרשות השוחד החמורות בשנים האחרונות, שככל הנראה נמשכה למעלה מעשר שנים ובמהלכה הועברו עשרות מיליוני שקלים כשוחד. במהלך החקירה פשטו החוקרים על משרדי העירייה והחרימו מסמכים שונים. יחד עם עו"ד מסר, נעצרו חמישה חשודים, ביניהם מהנדס עיריית ירושלים, העצורים חשודים שקיבלו שוחד בתמורה לקידום פרויקטים נדל"ניים של אנשי עסקים, בכללם פרויקט הולילנד שבמרכז ירושלים, פרויקט בצוק מנרה ופרויקט בנייה של חברת הזרע. אחד העצורים הנוספים הוא הלל צ'רני – מבעלי הקרקע בפרויקט הולילנד.

פרקליטו של מסר אמר בתגובה לפרסום הפרשה כי מעצרו של מסר בחשד לשיבוש הליכי חקירה הינו מיותר לחלוטין. "כפי שהוצג לנו אמש בבית המשפט מדובר בפרשות שעו"ד מסר נחקר בשנתיים האחרונות וכל אותה עת שמר עו"ד מסר על שתיקה תקשורתית מוחלטת מתוך רצונו לכבד את גורמי החקירה והאכיפה וכדי להימנע מחשש משיבוש מהלכי חקירה. עו"ד אורי מסר נחקר בעבר על נושאי החקירה הנדונה כעת ועל חלקם אף חלים דיני התיישנות וכזכור, לפני זמן מה הוחלט על ידי פרקליטות המדינה לסגור את תיקי החקירה בכל אותם הנושאים".

עורך הדין מסר משמש כעד תביעה בשניים מתיקי החקירה המנוהלים נגד ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט. אתמול הודיעה פרקליט מחוז ירושלים, עו"ד אלי אברבנאל במפתיע כי הוא מבקש לשנות את סדר הדיונים במשפטו של אולמרט. התובעים ביקשו לפתוח בפרשת "ראשונטורס", זאת במקום פרשות מרכז ההשקעות ו"מעטפות הכסף" של טלנסקי.

מוקדם יותר היום פורסם כי שוטרי היחידה הארצית לחקירות הונאה פשטו אתמול על משרדי חברת פולאר השקעות, המנוהלת ע"י מנכ"ל משרד ראש הממשלה לשעבר אורי שני, ונטלו מהם מסמכים שונים. ככל הנראה הפרשה הזו היא שהובילה לפשיטה על משרדי החברה. המסחר במניית החברה הופסק בשעות הבוקר עם פרסום ההודעה הדרמטית. עיקר פעילותה של החברה הוא בתחום אחזקות הנדל"ן בישראל אך היא מעורבת גם בפרויקטים נדל"ניים בחו"ל וכן במתן שירותים בתחום התיירות. החברה נמצאת כעת בשליטתו של איש העסקים זיל פלדמן.

עדכון ראשון: 16:35

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully