וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהפגנות בקירגיזסטן נהרגו 100 בני אדם

טליה שחר

7.4.2010 / 18:54

ההפגנות בקירגיזסטן הופכות למרחץ דמים. מוקדם יותר היכו למוות תומכי האופוזיציה את שר הפנים הקירגיזי. באזורי ההפגנות הוכרז מצב חירום

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: עידן גוראל)

מחריפות ההפגנות בקירגיזסטן בדרישה להתפטרות נשיא המדינה. גורמי אופוזיציה בקירגיזסטן אמרו היום (רביעי) שכ-100 בני אדם נהרגו בעימותים בין מפגינים וחיילים בבירה בישקק. בכיר באופוזיציה אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי בלתי אפשרי לנהל משא ומתן עם הממשלה כשהיא טובחת באנשי אופוזיציה.

מוקדם יותר היום, היכו תומכי האופוזיציה למוות את שר הפנים ולקחו את סגנו כבן ערובה. מקור במשרד הפנים מסר כי השר מולדומוס קונגאנטייב נהרג במהלך עימותים אלימים בעיר טלאס, שבצפון מערב המדינה, היכן שהחלו ההפגנות האנטי-ממשלתיות. המפגינים אף לקחו את סגן שר הפנים אקילבק זאפארוב כבן ערובה, כך דיווחה סוכנות הידיעות הממלכתית.

בבישקק, טלאס ואזורים נוספים בהם מתקיימות ההפגנות הוכרז מצב חירום. זמן קצר לאחר ההודעה, פרצו המפגינים לתחנת הטלוויזיה והרדיו הממלכתית.

מצב החירום הוכרז לאחר שלפחות 17 בני אדם נהרגו במהלך עימותים בין מפגינים למשטרה בכיכר המרכזית בעיר הבירה הקירגיזית בישקק, מחוץ למשרדי הנשיא. יותר מ-5,000 מפגינים התאספו מול המשרדים וקראו להתפטרותו של הנשיא קורמנבק ביקייב. המשטרה ירתה לעברם גז מדמיע ורימוני הלם. "יש גופות בכיכר, יש הרבה דם", דיווח צלם "רויטרס". אנשי שירותי הבריאות דיווחו כי עשרות בני אדם נפצעו.

מתנגדי הנשיא טוענים כי ממשלתו מפירה זכויות אדם בסיסיות ומנהלת את הכלכלה באופן שרירותי שגרם לעלייה חדה במחירי המוצרים הבסיסיים והשירותים במדינה.

המהומות הפוליטיות החלו להתפשט בקירגיזסטן, רפובליקה סובייטית לשעבר שבמרכז אסיה, כבר בחודש שעבר. בתגובה לעלייה האחרונה באלימות, קרא משרד החוץ הרוסי לרשויות הקירגיזיות לא להשתמש בכוח נגד המפגינים. בנוסף, שגרירות ארצות הברית פרסמה הודעה הקוראת לכל הצדדים לכבד את שלטון החוק ולקיים שיחות כדי לפתור את המחלוקות ביניהם בדרכי שלום. לארצות הברית יש בסיס צבאי חשוב במנאס, סמוך לבישקק, בו היא משתמשת על מנת להעביר אספקה לכוחותיה באפגניסטן.

(עדכון ראשון: 12:41)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully