וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ר"מ תאילנד הכריז על מצב חירום בבנגקוק

טליה שחר

7.4.2010 / 14:35

ראש ממשלת תאילנד הכריז על מצב חירום בבנגקוק במטרה להשתלט על חברי ארגון "החולצות האדומות". מוקדם יותר פרצו מתנגדי הממשלה למתחם הפרלמנט בעיר הבירה בדרישה לפזרו

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

ראש ממשלת תאילנד אבהיסיט וג'ג'יווה הכריז לפני זמן קצר (רביעי) על מצב חירום בעיר הבירה בנגקוק. הצעד נועד לאפשר לכוחות הביטחון ולמשטרה להשתלט בצורה טובה יותר על עשרות אלפי חברי ארגון "החולצות האדומות" המפגינים בבנגקוק בחודש האחרון. בין היתר, הם יוכלו לעצור את מנהיגי הארגון האנטי-ממשלתי.

הפעם האחרונה שבה הוכרז מצב חירום בבנגקוק היה לפני כשנה למשך 13 ימים, לאחר ששני בני אדם נהרגו ומ-135 נפצעו במהלך הפגנות של "החולצות האדומות".

הבוקר החריפו מתנגדי הממשלה את מחאתם, ופרצו למתחם הפרלמנט התאילנדי בבנגקוק, בקריאה לפזר את הפרלמנט ולקיים בחירות חדשות. הם נותרו מחוץ לבניין עצמו ועזבו את המקום זמן קצר לאחר מכן. מוקדם יותר ערכה הממשלה התאילנדית ישיבה בבניין, אך חבריה עזבו לפני המהומות.

אנשי "החולצות האדומות", התומכים בחזרתו לשלטון של ראש הממשלה המודח טקיסן שינאווטרה, החלו את סבב המחאות האחרון שלהם בבנגקוק ב-12 במרץ. מאז יום שבת שוהים עשרות אלפי תומכי הארגון באזור ר'צפראסונג בעיר הבירה, ומסרבים לבקשת הממשלה לעזוב את אזור הקניות היוקרתי, שנסגר עקב ההפגנות.

עד עתה הבטיחה הממשלה לפעול בכוח נגד המפגינים , וגם המפגינים עצמם הבטיחו לא לגלוש לאלימות. אך ב-BBC דווח כי מקורבים לראש הממשלה אבהיסיט דרשו ממנו להקשיח את עמדתו מולם.

(עדכון ראשון: 12:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully