וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סכנה ושמה ישראל גרעינית

גדעון ספירו

7.4.2010 / 11:12

מירוץ החימוש במזרח התיכון לא התחיל באירן אלא בישראל (לפי פרסומים זרים כמובן), שמחזיקה ארסנל גדול משל סין או אנגליה. גדעון ספירו רוצה פירוז, ועכשיו

ישראל ניצבת היום בקו הקדמי של המאבק הבינלאומי נגד התחמשותה הגרעינית של אירן. ישראל לא מכחישה את הידיעות כי היא עורכת אימונים במטוסי חיל האוויר, כולם מתוצרת ארצות הברית, במטרה להפציץ את אתרי הגרעין של אירן. פעולה צבאית ישראלית עלולה לדרדר את האזור עד כדי עימות גרעיני, שתוצאתו תהיה שואה לעולם כולו.

בשלב הזה ארצות הברית מנסה לרסן את ישראל, והתקווה של ממשלת ישראל היא שהלובי היהודי, הידוע כשמרן וניצי ושדחף לפלישה לעירק, ידחוף את ארצות הברית לפעילות צבאית נגד איראן בשותפות עם ישראל. בחירתו של ברק אובמה לנשיאות היוותה מכה לממשלת הימין הקיצוני השולטת עתה בישראל, ותקווה למחנה השלום הישראלי והבינלאומי שארצות הברית לא תיגרר להרפתקה צבאית נוספת, שסיבוכיה עלולים להיות קטסטרופליים לאזור ולעולם.

מעצמה גרעינית?

מדיניותה הרשמית של ישראל בנושא הגרעיני מאז שנות ה-50 של המאה הקודמת, בהן נבנה הכור הגרעיני בדימונה, היא "לא תהיה הראשונה להכניס נשק גרעיני לאזור" כיום זו מדיניות אנכרוניסטית.

בשנת 1986 חשף טכנאי הגרעין מרדכי ואנונו, שעבד שנים בכור בדימונה, בפני העיתון האנגלי "סנדיי טיימס" את המתרחש מאחורי הכור בדימונה, כולל צילומים מליבת הכור, ומהם התברר כי כבר במחצית שנות ה-80 היו בידי ישראל יותר ממאה פצצות אטום. מאז עברו 34 שנים, וכיום מדברות ההערכות על מספר מאות פצצות אטום ומימן שבידי ישראל, כולל טילי יריחו ארוכי טווח המסוגלים לשאת ראשי נפץ גרעיניים.

לכך יש להוסיף כי בישראל מתקיים ייצור של נשק כימי וביולוגי במכון הביולוגי בנס ציונה (שוב, לפי פרסומים זרים), הנמצא לא רחוק מתל אביב. ישראל הפכה לחבית אבק שריפה של נשק השמדה המונית, גן עדן ל"סטריינג'לאבים" למיניהם. אין עוד מדינה בעולם שבשטח כה קטן כמו ישראל נאגרה כמות אדירה כזו של נשק אטומי, ביולוגי וכימי, וכמות הנשק שבידי ישראל עולה על זה המצוי בידי סין, או אנגליה או צרפת.

מדיניות "רק לי מותר"

ישראל הכניסה את המזרח התיכון למרוץ חימוש גרעיני, ומדיניותה היתה והינה לשמור על תדמיתה כבעלת מונופול גרעיני, ולמנעו משכנותיה, תוך שימוש ביכולתה הצבאית. בשנת 1981, בימי ממשלתו של מנחם בגין, הפציצה ישראל את הכור הגרעיני בעיראק שהיה בבנייה, הגם שמדובר היה בכור מחקר. בשנת 2007 הפציצה ישראל מתקן גרעיני בסוריה, שעל פי מקורות ביון ישראלים נבנה על ידי צפון קוריאה.

אירן אינה עיראק או סוריה,לא מבחינת חימושה הצבאי ולא מבחינת היקף מתקניה הגרעיניים, והפצצה ישראלית באיראן, עלולה להצית מלחמת גוג ומגוג. אירן טוענת כי אין בכוונתה לייצר נשק גרעיני, אבל כך טענה גם ישראל בעת הקמת הכור בדימונה, כך שיש להתייחס להכחשות רשמיות בתחום זה באבק של חשדנות. איש לא יודע מה יש לאיראן ומה אין לה.

ישראל לא תוכל לשמור לעד על תדמיתה כבעלת מונופול גרעיני, ולכן זה רק עניין של זמן עד שגם לשכניה יהיה נשק גרעיני. אלא אם העולם יתעורר בזמן וידאג כי המזרח התיכון יהיה אזור מפורז מנשק השמדה המונית. חיסול מרכזי הגרעין של איראן, המפוזרים על פני מרחבים גדולים, הוא מעבר לכוחה הצבאי של ישראל. התקפה צבאית ישראלית, אולי תצליח לדחות במעט ייצור פצצה איראנית, אם יש שם תכנית כזו, אבל לבטח תייצר סכסוך מזוין חדש שאת סופו כאמור איש אינו יודע.

פירוק עכשיו

בישראל שולטת כיום ממשלה ימנית, שבין שריה לא מעט פונדמנטליסטים דתיים ולאומנים קיצוניים, שכבר הוכיחו בעבר שידיהם קלה על ההדק. ישראל של נתניהו לא פחות מסוכנת מאיראן של אחמדינג'אד. הדרך היעילה ביותר למנוע אסון במזרח התיכון הוא לפרק את כל המדינות מנשקן הגרעיני, וצריך להתחיל עם ישראל, שלפי הטענות היא זו שהכניסה נשק זה לאזור. זו צריכה להיות המשימה הדחופה של ארצות הברית והקהילה האירופית, בנות בריתה של ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully