וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה פשטה על משרדי פולאר השקעות

שרון שפורר ועמית בן-ארויה

7.4.2010 / 11:20

חברת פולאר השקעות, המנוהלת על ידי מנכ"ל משרד ראש הממשלה לשעבר אורי שני, דיווחה לבורסה כי צוות של המשטרה פשט על משרדי החברה. לא נמסרו פרטים נוספים

שוטרי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) פשטו אתמול (שלישי) על משרדי פולאר השקעות, חברת ההשקעות שנמכרה על ידי שרם פודים לזיל פלדמן. החוקרים ביצעו חיפושים במשרדי פולאר ונטלו מסמכים שונים. לא ניתן בשלב זה לפרסם למה פעילות זו קשורה. מדוברות המטה הארצי נמסר כי אינם מעוניינים להתייחס לעניין.

המסחר בפולאר השקעות הופסק בשל ההודעה הדרמטית. ככל הידוע, רשות ני"ע חייבה את החברה לפרסם את דבר הפשיטה. אורי שני מנהל פולאר השקעות שוהה בימים אלו בחופשה בתאילנד.

פולאר השקעות נשלטה עד סוף 2006 על ידי קבוצת שרם-פודים-קלנר. אביגדור קלנר היה מנכ"ל החברה באותה התקופה. בהמשך, נפרדו דרכיהם של קלנר ושותפיו הוותיקים יצחק שרם ויאיר פודים ושרפ"ק הורידה את האות ק' משמה.

הפרדות השותפים הגיעה חודשיים אחרי פרסום חשדות נגד אביגדור קלנר על שימוש במידע פנים. החשד היה כי קלנר העביר מידע לקובי בן גור בנוגע לעסקות בקבוצה לפני שהתרחשו כדי להרוויח ממסחר בניירות ערך.

בסוף ספטמבר 2009 היו בקופתה של פולאר מזומנים ושווי מזומנים ברמה של כ-150 מיליון שקל, אולם מאז ביצעה החברה תשלומים שונים למחזיקי החוב שלה והתחייבה לבצע השקעות בפרויקטי נדל"ן בחו"ל יחד עם בעל השליטה פלדמן - פרויקטים שבהם התחייבה להשקיע יותר מ-15 מיליון דולר. לא ברור אם נותרו לה די מזומנים כדי לעמוד בהתחייבויות בזמן ללא סיוע חיצוני.

במסגרת הניסיונות להגדיל את הנזילות מכרה החברה לפני כחודשיים את זכויותיה בקומות המשרדים בבניין הפלטינום בתל אביב תמורת כ-42 מיליון שקל. "נראה כי פלדמן מכניס כסף לחברה במסגרת ההתחייבויות שלו מצד אחד, ומצד שני מוציא את אותם סכומים לחברות הפרטיות בפרויקטים בארה"ב", אמרו מקורבים למחזיקי האג"ח של פולאר שהוסיפו כי "תמיר ספיר (שנסוג באחרונה מכוונתו להשקיע ולהצטרף לגרעין השליטה בפולאר השקעות) הבין כנראה שפולאר נמצאת במסלול ישיר של הידרדרות, והעדיף להימלט מן ההשקעה בחברה רגע לפני שהצרות האמיתיות יתחילו לצוף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully