וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דקר בגלל ויכוח על חניה - והורשע בהריגה

גלעד גרוסמן

7.4.2010 / 10:12

דוד כבאז דקר לפני שנתיים למוות את יוסף בבלי לאחר ויכוח שהתפתח ביניהם על מקום חניה בחולון. ביהמ"ש הרשיע אותו בהריגה ולא ברצח מאחר שלא הוכח כי היתה לו כוונה להמית את המנוח

עוז מרון

(צילום: עוז מרון, עריכת וידאו: רן צימט)

בית המשפט המחוזי בתל אביב הרשיע הבוקר (רביעי) את דוד כבאז בהריגתו של יוסף בבלי בעקבות סכסוך על חניה לפני כשנתיים בעיר חולון. לפי כתב האישום שהוגש על ידי עו"ד יעל הראל מפרקליטות מחוז תל אביב, בבלי, בן 29 במותו, נדקר בחזהו, וצוות מגן דוד אדום שהגיע למקום ניסה לבצע בו החייאה אך נאלץ לקבוע את מותו.

בבלי, ששימש כנהג הסעות, הגיע לפני כשנתיים לבקר את חברו בשכונת גבעת חולון, אזור הידוע גם כחולות מולדת, והעמיד את רכב ההסעות של בית החולים בו נהג סמוך לביתו של כבאז. בשלב מסוים יצא כבאז מביתו, הבחין ברכב וניקב את צמיגיו. זמן קצר לאחר מכן, יצאו בבלי וחברו והבחינו בנזק שנגרם למכונית ופנו לכיוון דירת השכן. אז התפתח ויכוח בין השלושה בדירתו של כבאז, שבסופו דקר כבאז את נהג הסעות והרגו ופצע באורח קל את שכנו.

כבאז הואשם במקור בעבירת רצח, אולם השופטים קבעו ברוב דעות שמדובר בהריגה בלבד, מכיוון שכבאז לא התכוון מראש להמית את בבלי. "הגם שהנאשם נמצא כשיר לעמוד לדין אין לייחס לו הלך רוח של אדם רגיל, וקיים קושי לייחס לו בחינה שכלית של הנתונים והגעה לידי החלטה רצונית להמית את המנוח", כתבה השופטת יהודית שבח בהכרעת הדין. היא הוסיפה כבאז דקר פעם אחת בלבד את המנוח וכי נבהל מכך שהמנוח וחברו פרצו לדירתו.

"מקווים שהפרקליטות תערער"

בדעת מיעוט כתב השופט אורי שהם שיש להרשיעו ברצח בשל העובדה שהצטייד מראש בסכין ארוכה בה השתמש לנקב את גלגלי המכונית. העובדה שסובב את הסכין לאחר שנעץ אותה בלבו של המנוח והעובדה שלא ניסה לסייע לו או לקרוא לעזרה לאחר מכן מעידה, לטענת השופט שהם, על כוונה להמית.

אחותו של הנאשם, אתי כאבז, אמרה לאחר הדיון כי הצדק לא נעשה וכי אחיה "הגן על עצמו, פרצו לו לבית והוא ניסה להציל עצמו – זו הגנה עצמית". פרקליטיו של כבאז, עורכי הדין אורון שוורץ ויוגב נרקיס אמרו לאחר הדיון כי "כשפורצים לאדם לביתו ותוקפים אותו באכזריות הרי שלא ניתן לייחס לו עבירת רצח. עם זאת כל תוצאה שבית המשפט לא יגיע אליה עדיין תותיר שתי משפחות מרוסקות – זו של הנאשם וזו של המנוח, אנחנו כסנגורים לא שוכחים זאת".

"בני המשפחה מאוכזבים מכך שהוא לא הואשם ברצח", אמר עו"ד בנצי קין, פרקליטם של משפחת המנוח, "מדובר באדם שדקר וסובב את הסכין. לא ברור לנו מדוע זה לא מעיד על רצון שלא להסתפק בדקירה אלא לוודא הריגה. אנחנו מקווים שהפרקליטות תשקול ברצינות לערער".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully