וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס לא מתמודד, אך בפתח חוששים מתבוסה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

7.4.2010 / 10:54

בארגונו של אבו מאזן חוששים כי גורמים מטעם חמאס ינסו להשתלט על הרשויות המקומיות בגדה המערבית באמצעות תמיכה במועמדים שיגדירו את עצמם כ"עצמאיים"

ב-17 ביולי הקרוב צפויות להיערך בחירות לרשויות המקומיות בגדה המערבית, ובפתח מודאגים. ארגון חמאס לא יתמודד אמנם בבחירות בגדה, אולם גורמים בכירים בפתח חוששים מכך שחמאס ינסה להשתלט על הרשויות המקומיות בגדה באמצעות תמיכה במועמדים מקורבים לארגון שיגדירו עצמם "עצמאיים" – כלומר נטולי השתייכות פוליטית. כך דווח הבוקר (רביעי) בעיתון "אל-קודס אל-ערבי" היוצא לאור בלונדון.

בנוסף לחשש מאותם "עצמאיים" המזוהים עם חמאס, גורמים בכירים בפתח לא ממעיטים מכוחם של זרמים פוליטיים בגדה כגון "פורום פלסטין" הנשלט על ידי איש העסקים המולטי-מיליונר מוניב אל-מסרי, "הדרך השלישית" שבראשה עומד ראש הממשלה הפלסטיני סלאם פיאד ו-"היוזמה הלאומית" בראשות חבר הפרלמנט האהוד מוסטפא ברגותי. על פי מקורות העיתון, הבחירות המקומיות יהוו אבן בוחן לקראת הבחירות לפרלמנט עבור אותן מפלגות "עצמאיות", והן ינסו לבדוק כמה הן חזקות בקרב הרחוב הפלסטיני.

הדאגות של פתח לא מתמצות רק בחמאס ובארגונים העצמאיים אלא גם בבעלות בריתה, הארגונים המרכיבים את אש"ף. לפי העיתון, החזית העממית, לדוגמה, דרשה מפתח שמועמד מטעמה יתמודד על ראשות עיריית בית לחם משום שהיא זוכה לתמיכה רבה בעיר. לפי הדיווח, אף שבית לחם נחשבת לאחת הערים הגדולות והחשובות בגדה המערבית, בכירי פתח טרם קיבלו החלטה בנושא.

עוד דווח כי ארגונים ופלגים נוספים דורשים שמועמדיהם יתמודדו ברמאללה, אל-בירה ושכם אולם בפתח דוחים זאת בתוקף ומבהירים לאותם ארגונים שהם ינסו למצוא פתרונות אחרים שיוכלו להיענות לדרישותיהם. "אנחנו עדיין בעיצומם של ההתייעצויות והדיונים עם יתר הפלגים כדי לגבש ברית בינינו", אמר לעיתון בכיר פתח מוחמד אל-עאלול.

במאי 2005 נערכו בפעם האחרונה בחירות לרשויות המקומיות ברשות הפלסטינית. חמאס רשם אז הישג משמעותי כשהצליח להשתלט על מספר רשויות גדולות בגדה המערבית וברצועת עזה, ביניהם קלקיליה בגדה וכן רפיח, בית לאהיא ומחנה הפליטים אל-בורייג' שברצועה. באחרונה הדיח יו"ר הרשות אבו מאזן את מרבית ראשי הערים בגדה מטעם חמאס ומינה ועדות קרואות בראשות אנשי פתח למלא את מקומם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully