וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרב על יורש תפקיד הרמטכ"ל מתחיל

יהושע בריינר

7.4.2010 / 7:04

שמות ארבעה אלופים עלו כמועמדים להחליף את הרמטכ"ל גבי אשכנזי בתפקידו. שר הביטחון מעדיף ככל הנראה את יואב גלנט, אך גם בני גנץ, גדי אייזנקוט או משה קפלינסקי עשויים לזכות בתפקיד

הודעת שר הביטחון אהוד ברק על ההחלטה שלא להאריך את כהונת הרמטכ"ל גבי אשכנזי בשנה נוספת פתחה למעשה באופן רשמי את קרב הירושה על תפקיד החייל מספר אחת. אין ספק כי הודעת ברק מעמידה את אלוף פיקוד דרום יואב גלנט כמועמד המוביל להיות מחליפו של אשכנזי בפברואר הקרוב. ברק עצמו שכנע את גלנט להישאר בצבא לאחר שלא מונה לתפקיד סגן הרמטכ"ל, ואף אמר בעבר כי תפקיד הסגן איננו ערובה לתפקיד הרמטכ"לות.

בעקבות כך החליט גלנט להישאר לשנה חמישית כאלוף פיקוד דרום, משם יתמודד לתפקיד הרמטכ"ל. גלנט נחשב למקורב מאוד לשר הביטחון ומנגד בינו לבין אשכנזי ישנם יחסים אישיים מתוחים מאוד שצפו על פני הקרקע במהלך מבצע עופרת יצוקה. במידה וימונה גלנט לתפקיד הוא יהיה לרמטכ"ל בעל כומתה של חיל הים שכן צמח כלוחם בשייטת 13 ואף היה מפקדה. לאחר מכן היה מפקד חטיבת מנשה ביהודה ושומרון ולמפקד אוגדת עזה. בהמשך מונה להיות מזכירו הצבאי של ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון ובין השניים התפתחה מערכת יחסים קרובה מאוד.

המועמד השני המוביל לתפקיד הרמטכ"ל הוא סגן הרמטכ"ל בני גנץ שכזכור הוצנח לתפקיד כמועמד פשרה בין ברק לאשכנזי. גנץ, בעל הכומתה האדומה, גדל בחטיבת הצנחנים והיה בעברו מפקד יחידת שלדג. בין היתר שימש כמפקד אוגדת איו"ש במהלך האינתיפאדה השנייה, לאחר מכן מונה לאלוף פיקוד הצפון ולאחר מכן למפקד זרוע היבשה במהלך מלחמת לבנון השנייה. לא מן הנמנע שגנץ, שכיהן במגוון תפקידי פיקוד ייבחר לתפקיד כמועמד של פשרה, אולם אין ספק ללא תמיכה של דרג בכיר כדוגמת התמיכה לה זוכה גלנט, יתקשה גנץ לזכות בתפקיד.

מי שהודעת ברק פגעה בסיכויו להתמנות הוא אלוף פיקוד הצפון גדי אייזנקוט, שזוכה לתמיכה רחבה מצד אשכנזי כיורשו. על פי חלק מההערכות, הודעת ברק נועדה להודיע לאשכנזי כי אייזנקוט אינו מועמד לתפקיד בשלב זה, וייתכן שסיכויו להיות רמטכ"ל יגברו בסיבוב הבא. אייזנקוט, שצמח בחטיבת גולני, כיהן בתפקיד מפקד אוגדת איו"ש, במהלך המלחמה שימש כראש אגף המבצעים ולאחר מכן מונה לאלוף פיקוד צפון ונחשב כמי ששיקם את פיקוד הצפון לאחר מלחמת לבנון. מועמד נוסף שמוזכר הוא סגן הרמטכ"ל לשעבר האלוף במילואים משה קפלינסקי, שבשיחות עם מקורביו אינו מכחיש את רצונו לחזור לצבא כמפקדו, אולם נראה כי סיכויו הם הנמוכים ביותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully