וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל תנובה: נפסלו דו"חות מבטח שמיר

יורם גביזון

6.4.2010 / 19:10

רשות ני"ע הודיעה לחברה כי דו"חותיה ל-2009 אינם ערוכים כדין מכיוון שהם לא כללו מדידה והצגה של תנובה בהתאם לשווי ההוגן של ההשקעה, ומכיוון שלא צורפה הערכת שווי הוגן של תנובה

רשות ניירות ערך הודיעה לחברת מבטח שמיר, שבשליטת מאיר שמיר, שהדו"חות הכספיים שלה ל-2009 אינם ערוכים כדין מכיוון שהם לא כללו מדידה והצגה של תנובה בהתאם לשווי ההוגן של ההשקעה, וכן מכיוון שלא צורפה הערכת שווי הוגן של תנובה. ממבטח שמיר נמסר כי בחברה חולקים על דעתה של רשות ניירות ערך, וכי לדעתם נכון להציג את השווי ההוגן של תנובה על פי עלות ההשקעה בה.

מבטח שמיר תפעל ללא דיחוי כדי להביא את הנושא להכרעת הערכאות המשפטיות המוסמכות. אי הגשת דו"חות כספיים ערוכים כדין מהווה הפרת החוק. על פי כללי הבורסה חברה שאינה מגישה דו"חות כספיים ערוכים כדין עלולה להיות מושעה מהמסחר בבורסה בתוך חודש מיום ההפרה.

מבטח שמיר מחזיקה ב-20.7% ממניותיה של חברת תנובה, אותן רכשה בינואר 2008 כחלק מרכישת השליטה (76.7%) בתנובה על ידי חברת משותפת לקרן אייפקס ולמבטח שמיר, לפי שווי חברה של 989 מיליון דולר.

השקעתה של מבטח שמיר בתנובה רשומה בספריה של מבטח שמיר בעלות של 421 מיליון שקל, ומהווה 40% ממאזנה של החברה. עם זאת, למרות שמדובר בהשקעה המהותית ביותר שלה, לא מסרה מבטח שמיר למשקיעיה מידע כספי בנוגע לתוצאותיה הכספיות של החברה או לשווי ההוגן של ההשקעה בתנובה, למעט העובדה שחלקה ברווחיה של תנובה הגיע ל-90 מיליון שקל (תנובה הרוויחה 435 מיליון שקל ב-2009).

במבטח שמיר טוענים כי השקעת החברה בתנובה לא הוצגה על פי השווי ההוגן משום שאייפקס, שהיא קרן השקעות פרטית, סירבה למסור נתונים כספיים על תנובה, וכי עובדה זו היתה ידועה לרשות ניירות ערך עוד לפני שכללי החשבונאות הבינלאומית (IFRS) יושמו בישראל בינואר 2008.

ממבטח שמיר נמסר כי על פי כללי IFRS ניתן להציג נכס פיננסי זמין למכירה על פי עלות ההשקעה בו ולא על פי שוויו ההוגן בנסיבות חריגות - למשל, כשנבצר מהחברה להציג את ההשקעה בשווי ההוגן. במבטח שמיר טוענים כי על אף מאמצי החברה, לא הצליחו לשכנע את אייפקס להעביר נתונים בנוגע לתנובה.

רשות ניירות ערך טענה מנגד, בשיחות שקיימה עם מבטח שמיר, שהחברה לא פנתה לבית המשפט כדי שייאלץ את אייפקס לספק את שוחות תנובה, ועל כן לא מיצתה את המאמצים להציג את ההשקעה בתנובה על פי שווי הוגן. פנייתה של מבטח שמיר לבית המשפט נועדה לבקש שיקבע אם החברה נוהגת על פי כללי IFRS או לחילופין שיקבע שעל אייפקס למסור את נתוניה של תנובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully