וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבי המרגל אחר הרמטכ"ל: מאיימים על חיינו

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

6.4.2010 / 18:36

אביו של ראווי סולטאני, שהורשע בעבירות של מגע עם סוכן זר ובמסירת מידע אודות הרמטכ"ל אשכנזי, טוען כי קיבל איומים טלפוניים לפיהם הוא ובנו יירצחו בקרוב

אביו של ראווי סולטאני, שהורשע היום (שלישי) במסגרת עסקת טיעון בעבירות של מגע עם סוכן זר ובמסירת מידע אודות הרמטכ"ל גבי אשכנזי, טוען כי קיבל איומים על חייו ועל חיי בנו. האב, פואד סולטאני, המשמש גם כעורך דינו של ראווי, אמר לאתר הערבי-ישראלי "בוקרא" כי לאחר שחזר מבית המשפט קיבל שתי שיחות טלפון, כנראה מאותו אדם, שאיים עליו בעברית לרצוח אותו ואת בנו.

לטענת סולטאני, המטלפן אמר לו: "יומך קרוב, ויום בנך גם כן קרוב. ראווי לא ייצא מבית הכלא חי". בתגובה אמר פואד סולטאני כי טרם החליט אם בכוונתו לגשת למשטרה ולהגיש תלונה, אך העריך כי גורמי ימין קיצוני, "העוינים כל מי שהוא פלסטיני", עומדים מאחורי שיחות הטלפון. לטענתו, הוא ובנו ראווי קיבלו איומים על חייהם כבר עם היוודע דבר מעצרו של הבן.

מוקדם יותר היום גזר בית המשפט המחוזי בפתח תקווה, במסגרת הסדר טיעון, 68 חודשי מאסר בפועל על ראווי סולטאני, תושב טירה בן 23. סולטאני הורשע בעבירות של מגע עם סוכן זר ובמסירת מידע לארגון טרור אודות הרמטכ"ל גבי אשכנזי, עמו התאמן בחדר כושר. "אין ספק שכתב האישום מגולל פרשה חמורה של מגע עם סוכני חיזבאללה ומסירת ידיעות אסורות לאויב", כתבו השופטים בגזר הדין.

על פי כתב האישום המתוקן שהוגש נגדו, סולטאני יצא באוגוסט 2008 לעיר איפראן במרוקו, כחלק ממשלחת של תנועת בל"ד למחנה של "הנוער הלאומי הערבי". שם פגש את סלמאן חרב, שהיה אחד החברים במשלחת הלבנונית. חרב הציג את עצמו כפעיל של חיזבאללה, ובמהלך שיחתם ציין סולטאני שהוא מתאמן עם הרמטכ"ל באותו חדר כושר. לאחר שחזר ארצה הוא שמר על קשר עם חרב באמצעות האינטרנט, והשניים קבעו להיפגש בפולין, לשם טס סולטאני כדי לבקר את אחיו. בפגישתם בפולין ביקש ממנו חרב לאסוף מידע אודות מקומות, אתרים, בסיסי צבא ואישים חשובים בישראל עבור חיזבאללה, וסולטאני הסכים. הוא אף העביר בפגישה מידע על אימוני הכושר של הרמטכ"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully