וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו החליט: יוצא לפסגת הגרעין בארה"ב

6.4.2010 / 18:28

ראש הממשלה ימריא בשבוע הבא לוושינגטון וישתתף בוועידת הגרעין שיזם הנשיא אובמה. בתוך כך פרסם הממשל האמריקאי מדיניות חדשה בנוגע לנשק גרעיני המותירה אופציית תקיפה נגד אירן וצפון קוריאה

תאגיד כאן

(הערוץ הראשון)

ראש הממשלה בנימין נתניהו ימריא ביום שני לוושינגטון וישתתף בפסגת הגרעין שמארגן נשיא ארצות הברית ברק אובמה. כך הודיעה היום (שלישי) לשכת ראש הממשלה. לראש הממשלה יתלוו, בין היתר, ד"ר שאול חורב מנכ"ל הוועדה לאנרגיה אטומית וד"ר עוזי ארד, היועץ לביטחון לאומי וראש המל"ל. נתניהו ימריא רק לאחר שישתתף בשעות הבוקר בטקס הממלכתי לציון יום הזיכרון לשואה ולגבורה.

לפני יומיים נמסר מלשכת נתניהו כי ראש הממשלה שוקל להיעדר מוועידת הגרעין. בלשכת ראש הממשלה טענו אז כי הסיבה לכך אינה קשורה בחשש מעימות נוסף עם נשיא ארצות הברית על רקע דרישותיו מישראל, אלא בגלל התנגשות עם לוחות זמנים. אובמה ונתניהו לא ייפגשו בוושינגטון. בבית הלבן הסבירו ללשכת ראש הממשלה כי מנהיגים שנפגשו עם אובמה באחרונה לא ייפגשו עמו הפעם.

לקראת הוועידה פרסם הערב משרד ההגנה האמריקאי מסמך הנוגע להגבלות בנוגע לשימוש של ארצות הברית בנשק גרעיני, ויתור על פיתוח של נשק גרעיני חדש וכן הכרזה על קיצוצים במצבור הנשק הגרעיני. במסמך הביע ממשל אובמה תהיות לגבי האסטרטגיה שבה פועלת סין. "הנשק הגרעיני של סין נותר קטן בהרבה מהנשק של רוסיה וארצות הברית , אבל חוסר השקיפות סביב תוכניות הגרעין של סין, הקצב שלהן וההיקף, כמו גם האסטרטגיה המנחה אותן, מעלה שאלות על כוונות אסטרטגיות של סין בעתיד".

במסמך המבשר על המדיניות החדשה של הממשל האמריקאי בנוגע לנשק הגרעיני, נכתב בין היתר כי "ארצות הברית מגבילה את השימוש בנשק גרעיני ואומרת שאין להשתמש בו נגד מדינות החתומות על האמנה למניעת הפצת נשק גרעיני". עוד נכתב בהודעה כי "ארצות הברית אומרת שהשימוש בנשק גרעיני ייעשה רק 'בנסיבות קיצוניות'".

מסר מתריס נגד אירן

במסמך המדיניות החדשה הועבר גם מסר מתריס נגד אירן וצפון קוריאה, שמוגדרות עדיין כ"מטרות אפשריות" לתקיפה. לפי המסמך, מדינות שחתומות על האמנה למניעת הפצת נשק גרעיני יהיו כאמור "חסינות" מתקיפה ובכך נותרה אופציית התקיפה באירן ובצפון קוריאה, שאינן חתומות על האמנה.

אובמה עצמו אמר לאחר פרסום המסמך כי "מדיניות הגרעין החדשה היא צעד משמעותי בהפחתת התפקיד של הנשק הגרעיני לביטחון הלאומי. המדיניות הזאת מאוד יעילה והיא תשאיר מדינות שלא חתמו על אי הפצת נשק גרעיני מבודדות".

תת-מזכירת המדינה האמריקאית האחראית על נושא הגעין, התקשרה הערב לסגן שר החוץ דני אילון ועדכנה אותו בעניין. ארה"ב מסרה עדכון בנושא לכל בעלות בריתה הקרובות על המדיניות החדשה של ארצות הברית בנוגע לגרעין, כאשר העיקרון הוא מניעת התגרענות של מדינות ושל ארגוני טרור. אילון אמר לאחר שיחתו עם תת-מזכירת המדינה כי "מהשיחה שוב הובהר כי ישראל וארצות הברית רואות עין בעין את האיום האירני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully