וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן הוציא צו להסתרת ערוות בכיריו

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

6.4.2010 / 13:10

כחודש וחצי לאחר שראש לשכתו, רפיק חוסייני, צולם ממתין עירום במיטתו לאחת ממזכירותיו, הורה אבו מאזן לשרוף חומרים "מביכים". האח הגדול, הגרסה הפלסטינית

בעקבות פרשת "הקלטת הלוהטת" של ראש לשכתו רפיק חוסייני, בה הוא נצפה עירום כשהוא ממתין במיטה לאחת ממזכירותיו, הורה יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן למפקדי מנגנוני הביטחון הפלסטינים לשרוף את כל קלטות הווידאו המכילות צילומים של בכירים פלסטינים "במצבים מביכים". כך דיווחו הבוקר (שלישי) מקורות פלסטינים לעיתון "אל-קודס אל-ערבי" הרואה אור בלונדון.

לפני כחודש וחצי חשף הממונה לשעבר על המלחמה בשחיתות במנגנוני המודיעין הפלסטינים, פהמי שבאנה, מסמכים וצילומים שמהם עלה כי בכירים ברשות שלשלו לכיסם מיליוני דולרים מכספים שנתרמו לרשות ממדינות אירופה. בנוסף הוצגה קלטת וידאו שבה נראה רפיק אל-חוסייני, ראש לשכתו של אבו מאזן, כשהוא מקיים "ראיון עבודה" בחדר המיטות עם מזכירה מיועדת ומכפיש את אבו מאזן ואת יו"ר הרשות לשעבר יאסר ערפאת.

במסיבת עיתונאים שקיים לאחר פרסום הקלטת אמר אל-חוסייני כי "כנופיה" טמנה לו מלכודת במטרה להפילו בפח ולסחוט אותו פוליטית וכספית. אבו מאזן הקים אז ועדת חקירה והשעה את חוסייני מתפקידו עד שיתבררו תוצאות הוועדה. השבוע הגישה הוועדה את מסקנותיה לאבו מאזן, ובין היתר היא המליצה להדיח את חוסייני מכל תפקידיו בלשכת יושב ראש הרשות.

גורם ביטחוני פלסטיני מסר לאתר המזוהה עם פתח כי אבו מאזן פרסם צו המורה למפקדי המנגנונים לשרוף את כל הקלטות שבהן נראים בכירי הרשות ופתח במצבים מביכים. "אבו מאזן הורה לשרוף את כל הקלטות בלי יוצא מהכלל, בין אם מדובר בקלטות שבהן נראים אזרחים רגילים ובין אם בכירים פלסטינים", מסר. לדבריו, מנגנוני המודיעין הכללי והביטחון המסכל מחזיקים בידיהם קלטות רבות.

העיתון דיווח עוד כי ועדת החקירה שהוקמה על ידי אבו מאזן העלתה כי ראש המודיעין הכללי לשעבר, תאופיק טיראווי, נושא באחריות לצילום חוסייני ולפיכך הומלץ להדיחו מכל תפקידיו הביטחוניים.

בתגובה אמר היום דובר חמאס פאוזי ברהום כי אבו מאזן "מעניק לגיטימציה רשמית, הגנה וחסינות למושחתים". לדבריו, הפרשות שנחשפו מבטאות את ההידרדרות המוסרית והלאומית שאליה הגיעה הרשות הפלסטינית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully