וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בראון: הבחירות בבריטניה יתקיימו ב-6 במאי

טליה שחר

6.4.2010 / 14:45

ראש ממשלת בריטניה אישר כי המלכה אליזבת הסכימה לפזר את הפרלמנט. הבחירות כלליות במדינה יתקיימו ב-6 במאי ומפלגת הלייבור, בראשות בראון, צמצמה לאחרונה את הפער מול מפלגת השמרנים

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: לירז ליבנה)

ראש ממשלת בריטניה אישר אחר הצהריים (שלישי) כי הבחירות הכלליות במדינה יתקיימו ב-6 במאי. בראון נתן את הצהרתו בנושא כשהוא מוקף בחברי הקבינט שלו מחוץ למעונו ברחוב דאונינג 10. מוקדם יותר נסע בראון לארמון באקינגהם, שם ביקש מהמלכה אליזבת לפזר את הפרלמנט, צעד הנחוץ לתחילת תהליך הבחירות.

גורדון בראון והקבינט הבריטי בעת ההודעה על קיום בחירות ב-6 במאי. רויטרס
קרא לבוחרים לא לסכן את ההבראה בכלכלה הבריטית. גורדון בראון וחברי הקבינט שלו/רויטרס

"הכלכלה הבריטית נמצאת על מסלול של הבראה", אמר בראון, ודחק במצביעים לא לסכן את אותה הבראה. מנגד, אמר מנהיג מפלגת השמרנים דייוויד קמרון, כי מפלגתו מציעה התחלה החדשה, ומנהיג הליברל דמוקרטים ניק קלג טען כי רק מפלגתו מציעה שינוי אמיתי.

מערכת הבחירות הנוכחית צפויה להיות הצמודה ביותר מזה עשור. סקרים אחרונים מראים כי למפלגת השמרנים יש יתרון, אם כי מפלגת הלייבור, בראשות בראון, צמצמה את הפער בין השתיים. הלייבור נמצאים בשלטון מאז 1997. זוהי גם מערכת הבחירות הראשונה שבראון, קמרון וקלג מנהיגים את מפלגותיהם במערכת בחירות כללית – אף אחד מהם לא עמד בראש מפלגתו בבחירות שנערכו ב-2005.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
דייוויד קמרון (ימין), גורדון בראון, ניק קלג. רויטרס
מעולם לא הובילו את מפלגותיהם בבחירות כלליות. קמרון/רויטרס

הנושאים החמים על הפרק הפעם הם הכלכלה, מסים והשירות הציבורי. המחלוקת העיקרית היא כיצד לקצץ בגירעון הגדול מבלי לסכן את ההתאוששות הכלכלית. מפלגת הלייבור הבטיחה לקצץ את הגירעון בחצי בתוך ארבע שנים, אך תשהה את הקיצוצים בהוצאות עד 2011, בתקווה שהכלכלה תהיה איתנה דיה עד אז. מפלגת השמרנים טוענת מנגד כי העיכוב בקיצוצים יפגע בביטחון המשקיעים ויסכן את דירוג האשראי של בריטניה, מה שיגרום לעליית הריבית.

(עדכון ראשון: 11:27)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully