וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלל המכס מפסח: סיגריות, אייפון ויהלומים

זוהר בלומנקרנץ

6.4.2010 / 11:24

כ-200 ישראלים נתפסו ע"י בודקי המכס בנתב"ג בימים האחרונים בניסיון להבריח סיגריות, אלכוהול, יהלומים מלוטשים, שעונים, טלפונים סלולריים ובגדים בכמות גדולה

"תפסנו אלפי מכשירי אייפון; התחלנו לגלות אותם עוד הרבה זמן לפני שהחלו מיובאים ארצה. לא תפסנו עדיין מכשיר אייפוד חדש; אך אני מניח כי בשבוע-שבועיים הקרובים נהיה עדים לנסיונות הברחתם של מכשירים אלה אשר עלותם היא כ-500 דולר" - כך אמר היום ל-TheMarker, מנהל המכס בנתב"ג, רפי גבאי, שעמד בראש מבצע "אביב פורח", במהלכו נתפסו כ-200 ישראלים, בארבעת הימים האחרונים על ידי בודקי המכס בנתב"ג לאחר שניסו להבריח ארצה טובין, עליהם לא הצהירו כחוק.



לדבריו, בין הנוסעים שנתפסו היה קצין צה"ל בכיר, שניסה להבריח 100 חולצות של גאפ, וישראלי שלבש על גופו 17 חולצות מותגים, האחת על השנייה וכן מותגי הלבשה תוצרת רלף לורן וקימברלנד אשר חשודים כמזוייפים, מהמזרח הרחוק. עוד נתפסו: תכשיטים משובצים אבנים יקרות. לדברי גבאי, "שמנו לב, כי 'הפרוספרטי' חזר - נוסעים בפסח השנה קנו יותר ובכמויות גדולות יותר מאשר בעונת הפסח בשנה שעברה שהיתה חלשה יותר".

היום צפוי בנתב"ג עומס נוסף של כ-40.5 אלף נוסעים ב-254 תנועות מטוסים עם גל החזרות מחופשת חג וחול המועד פסח בחו"ל. תנועת הנוסעים תגיע לשיאה, מחרתיים, יום חמישי הקרוב, הצפוי להיות היום העמוס ביותר בתקופת הפסח בנתב"ג עם כ-48.5 אלף נוסעים ביותר מ-300 טיסות יוצאות ונכנסות.

בסך הכל, צפויים לעבור כ-555 אלף נוסעים בכ-3,500 תנועות מטוסים בעונת הפסח השנה בנתב"ג - גידול של 19% בתנועת הנוסעים ושל 13% בתנועת המטוסים לעומת פסח 2009. לעומת 2008 - שהיתה שנת שיא, מדובר בגידול של 3% בתנועת הנוסעים והמטוסים.

  • עוד באותו נושא:
  • מכס
  • נתב"ג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully