וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוחרר הפלסטיני שבביתו הוסתר נחשון וקסמן

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

6.4.2010 / 11:05

זיאד נג'יב, שאפשר לחמאס להסתיר את החייל החטוף בביתו שבביר נבאללה, שוחרר מהכלא לאחר 14 שנה. בשחרורו קרא להתאחד כנגד ישראל "שרוצה לעקור את הפלסטינים מאדמותיהם"

ישראל שחררה שלשום את האסיר הפלסטיני זיאד נג'יב, ששהה בכלא הישראלי 14 שנה משום שאפשר לאנשי חמאס להסתיר בביתו שבביר נבאללה את החייל נחשון וקסמן בשנת 1994. נג'יב, 46, שוחרר מבית הכלא גלבוע והוא התקבל בתהלוכה חגיגית על ידי בני משפחתו, חבריו ואישי ציבור פלסטינים רבים. לאחר שחרורו נלקח נג'יב למסגד אל-אקצא, ומשם הועבר לביתו בעיר העתיקה בירושלים. יחד עם נג'יב שוחרר גם אסיר פלסטיני בן 28 בשם היית'ם ג'עבה.

נג'יב נעצר לפני 14 שנה לאחר שאפשר לחוליית חמאס שחטפה את החייל נחשון וקסמן להסתירו בביתו בביר נבאללה שמצפון לירושלים. בעת חטיפתו ורציחתו של וקסמן שהה נג'יב בירדן אולם כששב בחזרה לירושלים, הוא נעצר על ידי כוחות הביטחון. עם שחרורו העביר נג'יב מסר מהאסירים הפלסטינים לעם הפלסטיני לפיו יש להתאחד כנגד ישראל "משום שהיא רוצה לעקור את הפלסטינים מאדמותיהם".

החייל נחשון וקסמן נחטף בשנת 1994 על ידי חולייה של חמאס שהחזיקה בו בשבי למשך שישה ימים. חמאס דרש אז לשחרר תמורתו 500 אסירים ובהם מייסד חמאס, השייח' אחמד יאסין. זמן קצר לפני שפקע האולטימטום שהציב חמאס, ניסו חיילי סיירת מטכ"ל לחלץ את וקסמן, אך הפעולה נכשלה ומפקד הצוות, סרן ניר פורז נהרג. שבעה חיילים נוספים נפצעו בפעולה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully