וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סליחה, דוקטור?

ד"ר איל נחמיאס

6.4.2010 / 10:51

לכלב יש פצעים באוזניים, או נשירה חזקה במיוחד? ד"ר איל נחמיאס, ווטרינר הבית של פורינה, כאן בשבילכם

שלום, יש לי כלב פיקינז בן שנתיים וחצי, ופתאום הופיעו לו פצעים באוזניים. מה צריך לתת לו שזה יעבור?

פצעים באוזניים עלולים להיות כתוצאה מנשיכות זבובים, אם מדובר בקצות האוזניים. יש משחה מיוחדת לדחיית הזבובים. אם מדובר בפציעה עצמית, חשוב לבדוק בדיקה מעמיקה לתוך האוזן ולברר אם יש דלקת אוזניים או גוף זר. כתבה בנושא מצורפת בלינק.

החתולה שלי בת שנה, ורוב הזמן יש לה ריח מסריח מהפה. האם זה מעיד על משהו?

ריח רע מהפה עלול להעיד על דלקת חניכיים כרונית. לעיתים לחתולים שנדבקו בגיל צעיר בקליצי וירוס יש דלקת כרונית הגורמת לריבוי חיידקים וריח קשה. יש מזון רפואי שיכול לעזור בניקוי החניכיים. יש סוגי מי פה שניתן להוסיף למי השתיה. יש גם זריקות מיוחדות שיכולות לווסת את פעילות מערכת החיסון ולגרום לשינוי שיביא להבראה. לפעמים פשוט מדובר בדלקת חניכיים על רקע אבן והצטברות רגילה של חיידקים וניתן על ידי נקוי שיניים וטיפול אצל הווטרינר להתגבר על כך.

החתולה שלי בת 14 ומזה שנתיים תולשת לעצמה פרווה מאזור הגב, עושה רושם שעקב תחושת גרד עזה. כעת היא החלה גם ללקק כל הזמן את הפרווה באזור הבטן והרגליים. היא גם מתגרדת בחוזקה, ונראה שמשהו בעור מגרד ומציק לה. מה יכולות להיות הסיבות לכך ומה ניתן לעשות?

גירוד וליקוק עצמי עלולים להעיד לעיתים על נגיעות בטפילי עור, כמו למשל פרעושים או יצור קטן ובלתי נראה לעין הקרוי כיילי טיילה, שהיא מין כינה של חתולים. יש חתולים שסובלים מאלרגיה הנובעת מרגישות למרכיבי מזון או אלרגנים סביבתים ולבסוף יש קבוצה לא קטנה של חתולים שעושים את המתואר מסיבות נפשיות, והטיפול הוא שילוב של טיפול התנהגותי עם תרופה מיוחדת למריחה על האוזן. בכל מקרה, יעוץ ובדיקה מקיפה חשובים כדי לאבחן. במסגרת האבחון יש לבדוק את העור על ידי מגרדים, תרביות ובדיקות של דגימות שיער.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

שלום, יש לי כלבה בת שלוש ולאחרונה יש לה נשירה חזקה במיוחד. כשאני מלטפת אותה יוצאים לה גושים של שיער. על מה זה מצביע?

נשירה חזקה עלולה להיות תוצאה של חילוף עונות, ואז פרווה תחתונה (UNDER COAT) פשוט נושרת. סירוק עמוק יוביל להבראה וסיום הנשירה. נשירה שאינה קשורה לחילוף שיער עלולה להיות כתוצאה של אלרגיה או בעיית עור ואפילו סטרס וחוסר פעילות. בכל מקרה, בדיקה מקיפה של הווטרינר חשובה. פרעושים כמובן מחוץ לתחום (גורם נפוץ לנשירה) ומזון איכותי עשיר בחלבון חשוב מאד כחלק מהמניעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully