וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח אירני: ישראל הקימה בסיסים בקווקז

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

6.4.2010 / 10:18

העיתון אל חיאת מדווח כי באירן חוששים מפני ההשלכות הביטחוניות של נוכחות מומחים מטעם ישראל במדינות השכנות. לדברי טהרן, שר החוץ ליברמן פועל להידוק היחסים עם מדינות הקווקז

אירן מודאגת מההשפעה הישראלית על אזור מדינות הקווקז ורואה בה איום ישיר על האינטרסים שלה. דו"ח אירני, שפרטיו פורסמו הבוקר (שלישי) ביומון הלונדוני "אל-חיאת", מזהיר מפני ההשלכות הביטחוניות של הנוכחות הישראלית באזור הקווקז, ובעיקר במדינות הנמצאות בשכנות לאירן. "במדינות אלו קיימת נוכחות ביטחונית גדולה של ישראל והיא אף הקימה שם בסיסי ריגול", נטען בדו"ח.

הדו"ח טוען עוד כי ישראל מסייעת לארגונים בדלניים באזרבייג'ן וכי היא מקיימת שיתוף פעולה כלכלי, פוליטי ותרבותי עם ממשלתה של אזרבייג'ן, מדיניות שלטענת הדו"ח האירני "מעודדת את פעילותם של הארגונים הבדלניים הנמצאים במדינה".

בדו"ח מסוקרות חמש תקופות שונות המתארות את השינויים שעברה הנוכחות הישראלית במדינות הקווקז, כשהאחרונה בהן היא החל משנת 2008 ועד היום. בדו"ח נטען כי "שר החוץ אביגדור ליברמן, יליד אזור הקווקז, דחף להגברת ההשפעה הישראלית על מדינות הקווקז". בדו"ח נכתב כי בתקופה זו הודקו היחסים בין ישראל לאזרבייג'ן שהתבטאו בין השאר בהקמת ועדה ישראלית-אזרית לנושאי שיתוף פעולה, בביקורו של נשיא המדינה שמעון פרס באזור ובחתימה על הסכמים כלכליים וביטחוניים שונים בין ישראל לבין אזרבייג'ן וקזחסטן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully