וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו במימונה: "הבנייה בירושלים תימשך"

6.4.2010 / 7:25

קברניטי המדינה השתתפו בחגיגות המימונה ברחבי הארץ, זללו מופלטות מתוקות והפריחו הבטחות. רה"מ נתניהו באור עקיבא: "זה חג של ברכה. נביא לצמיחה ונבנה בכל מקום". הנשיא פרס בי-ם: "הארץ תוססת, מותר לשמוח"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עוז מרון ושי מכלוף, עריכת וידיאו: דורון שטיין)



חג המימונה הפך כבר מזמן מחג של יוצאי מרוקו ליום בו עולים לרגל שרים וחברי כנסת לבתים של חברי מרכז מפלגתם ואנשים בעלי השפעה בפוליטיקה, נוגסים במופלטה, מברכים "תרבחו ותסעדו" ומרגישים שהם "עממיים". גם הערב השתתפו בחגיגות המימונה ברחבי הארץ שרים וח"כים רבים, בעיקר מהליכוד, קדימה והעבודה, אך גם ממפלגות אחרות. נשיא המדינה שמעון פרס נטל חלק במימונה המרכזית של העיר ירושלים. ראש הממשלה בנימין נתניהו השתתף בחגיגות המימונה באור עקיבא, בעוד יו"ר האופוזיציה ציפי לבני החלה את החג אצל ראש עיריית שדרות ומשם תמשיך לביקור בבאר שבע.

הנשיא שמעון פרס עם ראש עיריית ירושלים ניר ברקת והרב הראשי שלמה עמאר בבטכס המימונה המרכזית בירושלים. ג'יני
הנשיא שמעון פרס, ראש עיריית ירושלים ניר ברקת והרב הראשי שלמה עמאר בטקס המימונה המרכזי בירושלים/ג'יני

הנשיא פרס, שהיה אורח הכבוד במימונה המרכזית של העיר ירושלים, אמר במהלך החגיגות: "אני חושב שפסח השנה היה הטוב ביותר שידע העם לאחרונה". לדבריו, "בארץ מעולם לא היה ריכוז כזה של יהודים, קרוב לשבעה מיליון יהודים. לא היה משק משגשג כפי שהיום, או יכולת ביטחונית כפי שיש היום. אף פעם הארץ לא היתה כה תוססת, שמעתי ש-2.5 מיליון יצאו לטייל, על כן מותר לנו לשמוח".

ראש הממשלה בנימין נתניהו התארח עם רעייתו שרה בחגיגות המימונה של משפחת פחימה באור עקיבא. במהלך החגיגות אמר נתניהו: "ראש העיר שמחה יוסיפוב ואני מתכננים כבר הרבה שנים את הצמיחה של אור עקיבא בעקבות המחלף המהיר שהוקם. אמרנו שיבואו לאור עקיבא הרבה זוגות צעירים שישנו את פני היישוב. אנחנו הולכים לעשות זאת ולבנות גם בצפון הארץ, בדרום, בכל מקום ובירושלים בוודאי. שילוב של צירי תחבורה מהירים ויישובים מתפתחים הוא מנוע צמיחה אדיר של המדינה ובמיוחד של הנגב והגליל. המהפכה הזו לא מבוססת רק על פיתוח פיזי. היא מבוססת גם על אהבת המדינה כפי שאנחנו רואים כאן מסביב לשולחן המימונה. זה חג של ברכה לכל עם ישראל. תרבחו ותסעדו".

לבני, שהייתה אורחת ראש העיר שדרות דוד בוסקילה, אמרה: "אני מרגישה כאן בין חברים, איתכם, תושבי שדרות. הייתי כאן כשרה בממשלה וכיו"ר אופוזיציה בימים הקשים של העיר, כאשר נפלו בה קסאמים ובימים שלא ליקקתם בהם דבש - וגם בימים שבהם החליטה ממשלת ישראל לעשות את מה שצריך בעזה. מאז היו לכם ימים יותר טובים ואני מקווה שכך גם ימשיך להיות". עוד אמרה לבני: "כאשר קמה מדינת ישראל ניסו לייצר בה את 'הצבר', שבכלל לא מחובר לאותה תרבות ומסורת כל כך מיוחדת, שכל אחת מהקבוצות השונות שהגיעו לארץ מייצגת. עברו שנים רבות עד שלמדנו לייצר בישראל את אותו פסיפס כל כך יפה שמייצג את התרבויות השונות כולן. כולי תקווה שיהיו לנו רק ימים טובים ושנהיה כולנו מאוחדים ונדע לאחד ולהיות ביחד. תרבחו ותסעדו".

ראש עיריית שדרות, דוד בוסקילה, בירך את לבני ואמר: "אני שמח לארח בשדרות את הגברת לבני, שבגאווה אני יכול לומר שהיא חברה קרובה. אנו שמחים שאת כאן איתנו ביום החג הזה, ממש כפי שהיית איתנו ברגעים הקשים מאוד בעבר". שרת התרבות והספורט לימור לבנת נכחה גם היא במימונה בשדרות, ואמרה כי, "באתי להזדהות עם העיר לא רק במילים, אלא גם במעשים".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בני הזוג נתניהו אצל משפחת פחימה באור עקיבא/מערכת וואלה!, צילום מסך

שר התעשייה, המסחר והתעסוקה, בנימין (פואד) אליעזר (העבודה), פתח את חגיגות המימונה הערב, כבכל שנה, בביתו של חבר מועצת העיר בית שמש, ריצ'ארד פרס. "חג המימונה מסמל יותר מכל את קיבוץ הגלויות שיש במדינת ישראל, ואת הרב-תרבותיות בארצנו", אמר בן אליעזר. "זה מזמן כבר לא חג של עדה אחת, אלא החג של עם ישראל כולו. אאחל רק לכולנו, שנמשיך לחגוג יחד את החג גם בשנים הבאות, אאחל היום יותר מתמיד לאחדותו של העם וליכודו – אחדות שכה חשובה אל מול האתגרים הקשים העומדים בפנינו כאומה".

גם המשנה לראש הממשלה, השר משה (בוגי) יעלון ביקר בחגיגות המימונה. יעלון התחיל את מסע המימונות בבית של חברת מרכז הליכוד קטי שטרית בבית שמש, אליה הגיעו שרים נוספים מהליכוד. לאחר מכן הוא נסע צפונה לחגיגות בבית שאן, ובשעה זו הוא מתארח בחגיגות המימונה בביתו של ח"כ ציון פיניאן. במהלך ביקוריו, איחל יעלון, "שחג הפסח שהסתיים יהיה בסימן החירות והשחרור מתפיסות ישנות ומסוכנות. חג המימונה אותו אנחנו חוגגים הערב הוא חג חברתי מאחד. חשוב לזכור שהחוסן החברתי הוא אחד המרכיבים היותר חשובים מול האתגרים מולם אנו ניצבים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully